Confiabilidad y Validez del Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) en una Muestra de Estudiantes de la Región Metropolitana
Reliability and Validity of the Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) in a Sample of Students From the Metropolitan Region in Chile
Author
Badenier, Carola; Pontificia Universidad Católica de Chile
Abstract
El Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Palmer & Schulte, 1987) en un instrumento de tipo diagnóstico, evaluativo y orientador acerca de métodos y estrategias de estudio y aprendizaje que son utilizadas por el alumno y que contribuyen significativamente al éxito del estudiante. Este artículo resume la investigación acerca de las características psicométricas de LASSI y su posible utilización en Chile. La confiabilidad del instrumento resultó semejante a versiones anteriores en castellano. El análisis factorial reflejó una estructura de cuatro factores y las correlaciones con el rendimiento académico fueron significativas. The Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Palmer & Schulte, 1987) is a diagnostic, assessment, and orientation instrument concerning study and learning methods and strategies used by students that contribute significantly to their academic success. This article summarizes th study of LASSI´s psychometric characteristics and its possible use in Chile. The reliability of this instrument was similar to preceding versions in Spanish. Factorial analysis showed a structure of four elements, and correlations with academic performance were significant.