Show simple item record

Reliability and Validity of the Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) in a Sample of Students From the Metropolitan Region in Chile

dc.contributores-ES
dc.contributoren-US
dc.creatorBadenier, Carola; Pontificia Universidad Católica de Chile
dc.date2011-08-01
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:21Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:21Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/349
dc.identifier10.7764/psykhe.12.2.349
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157113
dc.descriptionEl Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Palmer & Schulte, 1987) en un instrumento de tipo diagnóstico, evaluativo y orientador acerca de métodos y estrategias de estudio y aprendizaje que son utilizadas por el alumno y que contribuyen significativamente al éxito del estudiante. Este artículo resume la investigación acerca de las características psicométricas de LASSI y su posible utilización en Chile. La confiabilidad del instrumento resultó semejante a versiones anteriores en castellano. El análisis factorial reflejó una estructura de cuatro factores y las correlaciones con el rendimiento académico fueron significativas.es-ES
dc.descriptionThe Learning and Study Strategies Inventory (Weinstein, Palmer & Schulte, 1987) is a diagnostic, assessment, and orientation instrument concerning study and learning methods and strategies used by students that contribute significantly to their academic success. This article summarizes th study of LASSI´s psychometric characteristics and its possible use in Chile. The reliability of this instrument was similar to preceding versions in Spanish. Factorial analysis showed a structure of four elements, and correlations with academic performance were significant.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/349/329
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 12, Número 2 (2003)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 12, Número 2 (2003)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.titleConfiabilidad y Validez del Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) en una Muestra de Estudiantes de la Región Metropolitanaes-ES
dc.titleReliability and Validity of the Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) in a Sample of Students From the Metropolitan Region in Chileen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record