Show simple item record

Prácticas Intelectuales en el Trabajo: Conocimiento, Actividad y Tecnología

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorPreiss, David; Yale University
dc.creatorSternberg, Robert J.; Yale University
dc.date2011-07-25
dc.date.accessioned2020-10-29T15:02:33Z
dc.date.available2020-10-29T15:02:33Z
dc.identifierhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/430
dc.identifier10.7764/psykhe.11.2.430
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/157194
dc.descriptionFor a long time, both psychology and the management sciences have ignored the intellectual dimension of work-related activities. On the one hand, psychology promoted a one-dimensional and static notion of intelligence that did not take into account the contextual and practical aspects of work-related human skills. On the other hand, management science championed a distinction between those units in charge of intellectual planning and those others related to practical implementation. By reviewing different conceptions and applications of the construct of practical intelligence to work-related activities, this article calls attention to both the intellectual dimension of working practices and the ways they can be studied by the psychological sciences.en-US
dc.descriptionDurante mucho tiempo, la psicología y la ciencia de la administración han desatendido la riqueza intelectual de la actividad laboral. Por un lado, la psicología desarrolló un concepto unidimensional y estático de la intelegencia que no consideró los aspectos prácticos y contextuales de las habilidades intelectuales en el mundo del trabajo. Por otro lado, la ciencia de la administración propugnó una distinción entre aquellas unidades encargadas de la planificación intelectual y aquellas encargadas de la implementación práctica. Mediante una revisión de diferentes concepciones y aplicaciones del constructo de inteligencia práctica al mundo del trabajo, el presente artículo pretende llamar la atención sobre la dimensión intelectual de las prácticas laborales y los modos en que ellas pueden ser estudiadas por la psicología.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/430/409
dc.rightsUna vez aceptado un artículo, los autores firmarán un formulario de transferencia de los derechos del artículo a Psykhe.El autor conservará los derechos intelectuales de la obra y transfiere los derechos patrimoniales a Psykhe.es-ES
dc.rightsOnce an article is accepted, authors will sign a form for transferring the rights of the article to Psykhe.The authors preserve the copyright of their work but transfer their royalties to Psykhe. en-US
dc.sourcePsykhe; Volumen 11, Número 2 (2002)es-ES
dc.sourcePsykhe; Volumen 11, Número 2 (2002)en-US
dc.source07182228
dc.source07170297
dc.subjecten-US
dc.subjecten-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectes-ES
dc.titleIntellectual Practices at Work: Knowledge, Activity and Technologyen-US
dc.titlePrácticas Intelectuales en el Trabajo: Conocimiento, Actividad y Tecnologíaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typept-BR


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record