• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Adaptation and Validation of a Questionnaire on Motivation Self-Regulation Strategies in College Students

Adaptación y Validación de un Cuestionario Sobre Estrategias de Autorregulación de la Motivación en Estudiantes Universitarios

Author
Rojas-Ospina, Tatiana; Pontificia Universidad Javeriana

Valencia-Serrano, Marcela; Pontificia Universidad Javeriana

Full text
http://www.psykhe.cl/index.php/psykhe/article/view/1128
10.7764/psykhe.28.1.1128
Abstract
The purpose of this study was to assess the psychometric properties of a questionnaire on motivation self-regulation strategies in university students. The purposive sample used comprised 315 college students from 2 private universities located in Cali, Colombia. The participants' average age was 19; 51% were women and 49% were men. The original instrument in English (Wolters & Benzon, 2013) was translated into Spanish and underwent exploratory and confirmatory factor analyses to evaluate its construct validity. Results indicate that the adapted instrument also displays adequate indices of convergent and discriminant validity, assessed through correlations with the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (Pintrich, Smith, Garcia & McKeachie, 1993), and internal consistency, to assess 5 of the 6 motivation self-regulation strategies considered in the original instrument. The final Spanish version of the instrument is a useful tool for conducting further research on this topic. Further studies should select larger samples of college university students attending both public and private universities while also conducting analyses of the instrument's predictive validity.
 
Este estudio tuvo como objetivo evaluar las propiedades psicométricas de un cuestionario sobre estrategias de autorregulación de la motivación en jóvenes universitarios. La muestra, seleccionada intencionalmente, fue de 315 estudiantes universitarios pertenecientes a 2 universidades privadas de Cali, Colombia (edad promedio de 19 años, 51% mujeres y 49% hombres). El instrumento original en inglés (Wolters & Benzon, 2013) fue traducido al castellano y sometido a un análisis exploratorio y confirmatorio de factores para evaluar su validez de constructo. Los resultados indican que el instrumento adaptado también presenta indicadores adecuados de validez convergente y discriminante, evaluada mediante correlaciones con el Cuestionario de Estrategias Motivacionales y de Aprendizaje (Pintrich, Smith, Garcia & McKeachie, 1993), y de consistencia interna, para evaluar 5 de las 6 estrategias de autorregulación de la motivación consideradas en el instrumento original. El instrumento en su versión final es una herramienta útil para continuar la investigación en esta temática. Se recomienda que futuras investigaciones seleccionen muestras más grandes de estudiantes, tanto de universidades públicas como privadas, y que realicen análisis que permitan evaluar la validez predictiva del instrumento.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB