• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Attitud of adult in charge toward the gender and their relationship with the quality of the nursery environment education

ACTITUD DEL ADULTO A CARGO DE LA SALA CUNA HACIA EL GÉNERO Y SU RELACIÓN CON LA CALIDAD DEL AMBIENTE EDUCATIVO;

Author
Herrera Garbarini, María Olivia

Mathiesen De Gregori, María Elena

Morales Valverde, María Gabriela

Proust Cartoni, Priscila María

Vergara Martínez, Mónica Angélica

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/3381
10.4067/S0718-07052006000100001
Abstract
This article presents the results of an investigation about different behaviours of adult in charge of babies and youngest children based on gender. Also in this work, we relate the behaviour of adult in charge of nurseries toward the gender and the quality of the educational environment of the nurseries. According to the information obtained, it be concluded that adults in charge of nurseries at the Concepcion’s province have different behaviours toward the youngest boys and the youngest girls that, frequently, causes damage to the girls; the research also shows that more quality in the education environment less is the discrimination of the adult in charge toward the gender. We conclude that with the results obtained, it is necessary more research about this topic, studying the relationship between education and gender, and how this aspect permits to improve the quality and opportunity of education. 
 
En este trabajo se analizan diversos comportamientos del adulto a cargo de la sala cuna que tengan base en el género; al igual que se relaciona el comportamiento del adulto a cargo hacia el género con la calidad del ambiente educativo de la sala cuna. Conforme a la información examinada, se concluye que los y las adulto a cargo de las salas cunas de la provincia de Concepción tienen comportamiento diferentes hacia los niños y las niñas, los cuales, mayoritariamente, van en desmedro de las niñas; el estudio también deja en evidencia que a mayor calidad del ambiente educativo es menor la discriminación según género por parte del adulto a cargo de la sala cuna. A la luz de los resultados se hace hincapié en la necesidad de investigar más acuciosamente este tipo de aspectos para así poder acercarnos a una educación de calidad y con igualdad de oportunidades. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB