Show simple item record

El afecto positivo como factor protector del comportamiento de rechazo a la escuela;

dc.creatorGonzálvez, Carolina
dc.creatorSanmartín, Ricardo
dc.creatorGómez-Núñez, María Isabel
dc.creatorAparicio, Pilar
dc.creatorVicent, María
dc.date2019-01-24
dc.date.accessioned2020-11-11T11:26:02Z
dc.date.available2020-11-11T11:26:02Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4221
dc.identifier10.4067/S0718-07052018000300089
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159725
dc.descriptionThe aim of this study was to examine the relationship between positive affectivity and school refusal based on four explanatory factors: I. Avoidance of Negative Affectivity, II. Escape from aversive Social/Evaluative situations, III. Pursuit from Attention and IV. Pursuit of Tangible Reinforcement. 1078 Spanish students participated from 3rd to 6th of Primary Education (M = 9.63; SD = 1.12) who completed the 10-Item Positive and Negative Affect Schedule for Children and the School Refusal Assessment Scale-Revised. Positive affectivity predicted negative and significantly higher scores of school refusal for the first two factors, while in a positive and significantly way for the third and fourth factor. The role of positive affectivity as a protective factor of school refusal is discussed.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio fue examinar la relación entre el afecto positivo y el rechazo escolar en función de cuatro factores explicativos: I. Evitar la Afectividad Negativa, II. Escapar de la aversión Social/Evaluación, III. Captar la Atención y IV. Obtener Refuerzos Tangibles. Participaron 1078 estudiantes españoles de 3º a 6º de Educación Primaria (M = 9.63; DE = 1.12) quienes cumplimentaron la 10-Item Positive and Negative Affect Schedule for Children y la School Refusal Assessment Scale-Revised. El afecto positivo predijo negativa y significativamente altas puntuaciones de rechazo escolar para los dos primeros factores, mientras que de manera positiva y significativa para el tercer y cuarto factor. Se discute el papel del afecto positivo como factor protector del rechazo escolar.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4221/5272
dc.rightsDerechos de autor 2019 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 89-99en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 89-99es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titlePositive affect as a protective factor of school refusal behavioren-US
dc.titleEl afecto positivo como factor protector del comportamiento de rechazo a la escuelaes-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record