Positive affect as a protective factor of school refusal behavior
El afecto positivo como factor protector del comportamiento de rechazo a la escuela;
dc.creator | Gonzálvez, Carolina | |
dc.creator | Sanmartín, Ricardo | |
dc.creator | Gómez-Núñez, María Isabel | |
dc.creator | Aparicio, Pilar | |
dc.creator | Vicent, María | |
dc.date | 2019-01-24 | |
dc.date.accessioned | 2020-11-11T11:26:02Z | |
dc.date.available | 2020-11-11T11:26:02Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4221 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052018000300089 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/159725 | |
dc.description | The aim of this study was to examine the relationship between positive affectivity and school refusal based on four explanatory factors: I. Avoidance of Negative Affectivity, II. Escape from aversive Social/Evaluative situations, III. Pursuit from Attention and IV. Pursuit of Tangible Reinforcement. 1078 Spanish students participated from 3rd to 6th of Primary Education (M = 9.63; SD = 1.12) who completed the 10-Item Positive and Negative Affect Schedule for Children and the School Refusal Assessment Scale-Revised. Positive affectivity predicted negative and significantly higher scores of school refusal for the first two factors, while in a positive and significantly way for the third and fourth factor. The role of positive affectivity as a protective factor of school refusal is discussed. | en-US |
dc.description | El objetivo de este estudio fue examinar la relación entre el afecto positivo y el rechazo escolar en función de cuatro factores explicativos: I. Evitar la Afectividad Negativa, II. Escapar de la aversión Social/Evaluación, III. Captar la Atención y IV. Obtener Refuerzos Tangibles. Participaron 1078 estudiantes españoles de 3º a 6º de Educación Primaria (M = 9.63; DE = 1.12) quienes cumplimentaron la 10-Item Positive and Negative Affect Schedule for Children y la School Refusal Assessment Scale-Revised. El afecto positivo predijo negativa y significativamente altas puntuaciones de rechazo escolar para los dos primeros factores, mientras que de manera positiva y significativa para el tercer y cuarto factor. Se discute el papel del afecto positivo como factor protector del rechazo escolar. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/4221/5272 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 89-99 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 44 Núm. 3 (2018); 89-99 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Positive affect as a protective factor of school refusal behavior | en-US |
dc.title | El afecto positivo como factor protector del comportamiento de rechazo a la escuela | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}