• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho
  • View Item

Contributions to teaching-learning law from University Pedagogy and Law Didactics Journal

Aportes a la enseñanza-aprendizaje del derecho de la Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho;
Contribuições para o ensino-aprendizagem do direito da Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho

Author
González Aguilar, Hugo Augencio

Full text
https://pedagogiaderecho.uchile.cl/index.php/RPUD/article/view/57796
10.5354/0719-5885.2020.57796
Abstract
The present study analyzes the contributions in the teaching-learning process of law by the Pedagogy University and Law Didactics Journal through the articles published on its portal from 2014 to 2019. Sixty-four articles have been selected and analyzed which deal with the topic regarding the following categories: paradigm and curricular approach, strategies in teaching, research, communication skills, teaching of releasing, art in teaching, assessment, IT, human rights, and creativity. The ones that have more prevalence are those strategies on teaching law that responds to the nature of the journal; with less presence some categories are such as evaluation and creativity
 
El presente estudio analiza los aportes en el proceso de enseñanza-aprendizaje del derecho de la Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho a través de los artículos publicados en su portal desde el 2014 hasta el 2019. Se han seleccionado y analizado 64 artículos que tratan la temática teniendo en cuenta las siguientes categorías: paradigma y enfoque curricular, estrategias en la enseñanza, investigación, habilidades comunicativas, enseñanza liberadora, el arte en la enseñanza, la evaluación, las TIC, derechos humanos y creatividad. Las que tienen más prevalencia son las estrategias sobre la enseñanza del derecho que responden a la naturaleza de la revista; con menor presencia se encuentran algunas categorías como evaluación y creatividad.
 
O presente estudo sistematiza as contribuições sobre o processo de ensino-aprendizagem da Revista Pedagogía Universitaria y Didáctica del Derecho por meio dos artigos publicados no site da revista (2014 até 2019). Uma análise qualitativa de 64 artigos foi feita com base nas seguintes categorias: paradigma e abordagem curricular, estratégias de ensino, pesquisa, habilidades de comunicação, ensino libertador, a arte do ensino, avaliação, as tecnologias de informação e comunicação (TIC), o ensino dos direitos humanos e criatividade. Conclui-se que as estratégias sobre o ensino do direito são mais prevalentes; observa-se menos presença nas categorias de avaliação e criatividade.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB