• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Differences in the Predictability of Reading Between First Grade and Fourth Grade

Diferencias en la Predictividad de la Lectura Entre Primer Año y Cuarto Año Básicos

Author
Bravo Valdivieso, Luis

Villalón, Malva

Orellana, Eugenia

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/19415
10.4067/S0718-22282006000100001
Abstract
The aim ofthis article is to present the issues ofa follow-up studybetween 227 children offirst and fourthgrade ofelementary school. They were tested with several psycholinguistic tests at the beginning offirst grade and thereafter theywere tested in reading at the end ofthe first and fourthgrade. The variabilityin the prediction of the initial tests over the first and fourthgrades was calculated bycorrelations and step-wise regression. The results show that there is variability among the predictive variables between these grades. In first grade the most predictive tests were letter naming and phonological awareness. For fourth grade the most predictive tests were letter naming and knowledge ot written words and textual structures.
 
Este artículo presenta los resultados obtenidos en un seguimiento de 227 niños durante cuatro años. Fueron evaluados al iniciar el primer año básico con diversas pruebas psicolingüísticas predictivas yluego en lectura a fines del primero ydel cuarto año. Se estudióla variación de la predictividad de la lectura entre ambos cursos,mediante matriz de correlaciones y regresión step-wise. Los resultados indican que el conocimiento de las letras y la conciencia fonológica fueron los mejores predictores de la lectura del primer año. En cambio el conocimiento de las letras,de palabras escritas yde estructuras textuales predijo mejor la lectura a fines del cuarto año.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB