• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

ResearchReport: The Effect of Being Observed on a Verbal Fluidity Task

Reporte de Investigación: El Efecto de ser Observado Sobre el Rendimiento en una Tarea de Fluidez Verbal

Author
Arriaza, Jorge

Basualdo, Marjorie

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/19489
10.4067/S0718-22282006000100011
Abstract
To investigate how being observed influences cognitive performance, researchers have typically used laboratory experiments with mental math as the predominant task(e.g., doing double digit additions in one’s mind).In order to increase the generalizability of these effects, we used a verbal fluiditytaskin a more ecologically valid setting. Elementaryand secondaryschool students performed the taskwith or without observers.Data showed that being observed reduces verbal fluidity.The pattern of results is consistent with the effect of social factors on cognitive performance extending to a wide range of cognitive tasks.We suggest the need to take these effects into account in educational contexts
 
Para estudiar cómo ser observado afecta el rendimiento cognitivo, generalmente se han usado experimentos de laboratorio en los que la tarea predominante ha sido la aritmética mental (por ejemplo, sumar mentalmente números de dos dígitos).Con el fin de aumentar la generalidad de estos efectos, usamos una tarea de fluidez verbal en un ambiente de mayor valideze cológica.Dos grupos de estudiantes (básicos y secundarios)participaron en condiciones con o sin obsevadores.Los resultados mostraron que ser observado reduce la fluidez verbal.El patrón de resultados obtenido muestra que los efectos sociales sobre el rendimiento se extienden a una amplia gama de tareas cognitivas.Sugerimos la necesidad de tomar en cuenta estos efectos en el ámbito de la educación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB