• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Validity Study of the Pedagogical Practices for Creativity Questionnaire (CPPC)

Estudio de Validez del Cuestionario de Prácticas Pedagógicas Para la Creatividad (CPPC)

Author
Barahona, Elma

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20745
10.4067/S0718-22282004000100013
Abstract
The Creativity Questionnaire for Pedagogical Practices (CPPC), is an instrument designed to measure teachers’ perceptions regarding their own pedagogical practices in relation to creativity. It was structured as a self-report scale, consisting of 48 items and itwas directed to high school teachers of the Metropolitan Region of Santiago. The validity process involved three types: content validity done by experts, construc tvalidity studies through factorial analysis, and concurrent validity estimated through the Behavioral Index of Teachers Supporting Creativity (CFIndex)by Soh (2000). The reliability was obtained through Cronbach’s Alpha method. The theoretical structure ofthe instrumentfollowed Mena’s four principles for creativity (2000a). Limitations ofthe studyand suggestions for future workare discussed.
 
El Cuestionario de Prácticas Pedagógicas para la Creatividad (CPPC)es un instrumento diseñado para medir las percepciones de los profesores con respecto a sus prácticas pedagógicas relacionadas con la creatividad. Se estructurócomo una escala de auto-reporte, conformada por 48items, dirigida a docentes de enseñanza media de la Región Metropolitana de Santiago. Se evaluaron tres tipos de validez:validezde contenido, realizada por jueces expertos;validezde constructo, estudiada a través del análisis factorial;yla validezconcurrente, realizada a través del Índice de Comportamientos de los Profesores que Fomentan la Creatividad (CFIndex)de Soh (2000). La confiabilidad se obtuvo con el método Alpha de Cronbach. La estructura teórica del instrumento resultóconcordante con los cuatro principios para la creatividad desarrollados por Mena (2000a). Se discuten las limitaciones del estudio yse plantean sugerencias para trabajos futuros
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB