Validity Study of the Pedagogical Practices for Creativity Questionnaire (CPPC)
Estudio de Validez del Cuestionario de Prácticas Pedagógicas Para la Creatividad (CPPC)
dc.creator | Barahona, Elma | |
dc.date | 2004-12-31 | |
dc.identifier | http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20745 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-22282004000100013 | |
dc.description | The Creativity Questionnaire for Pedagogical Practices (CPPC), is an instrument designed to measure teachers’ perceptions regarding their own pedagogical practices in relation to creativity. It was structured as a self-report scale, consisting of 48 items and itwas directed to high school teachers of the Metropolitan Region of Santiago. The validity process involved three types: content validity done by experts, construc tvalidity studies through factorial analysis, and concurrent validity estimated through the Behavioral Index of Teachers Supporting Creativity (CFIndex)by Soh (2000). The reliability was obtained through Cronbach’s Alpha method. The theoretical structure ofthe instrumentfollowed Mena’s four principles for creativity (2000a). Limitations ofthe studyand suggestions for future workare discussed. | en-US |
dc.description | El Cuestionario de Prácticas Pedagógicas para la Creatividad (CPPC)es un instrumento diseñado para medir las percepciones de los profesores con respecto a sus prácticas pedagógicas relacionadas con la creatividad. Se estructurócomo una escala de auto-reporte, conformada por 48items, dirigida a docentes de enseñanza media de la Región Metropolitana de Santiago. Se evaluaron tres tipos de validez:validezde contenido, realizada por jueces expertos;validezde constructo, estudiada a través del análisis factorial;yla validezconcurrente, realizada a través del Índice de Comportamientos de los Profesores que Fomentan la Creatividad (CFIndex)de Soh (2000). La confiabilidad se obtuvo con el método Alpha de Cronbach. La estructura teórica del instrumento resultóconcordante con los cuatro principios para la creatividad desarrollados por Mena (2000a). Se discuten las limitaciones del estudio yse plantean sugerencias para trabajos futuros | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Escuela de Psicología de la Facultad de Ciencias Sociales de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20745/17193 | |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | es-ES |
dc.source | Psykhe; Vol. 13 Núm. 1 (2004) | es-ES |
dc.source | 0718-2228 | |
dc.subject | Sin palabras claves | es-ES |
dc.title | Validity Study of the Pedagogical Practices for Creativity Questionnaire (CPPC) | en-US |
dc.title | Estudio de Validez del Cuestionario de Prácticas Pedagógicas Para la Creatividad (CPPC) | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Psykhe
[0-9]{4}