• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Predictors for the Selection of Cadets in Military Institutions

Predictores Para la Selección de Cadetes en Instituciones Militares

Author
Castro Solano, Alejandro

Fernández Liporace, Mercedes

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20899
10.4067/S0718-22282005000100002
Abstract
In the frame of a larger research on predictors of success in trainig of Argentinian military cadets, two studies are introduced. The first one analyzes six cohorts of graduates from a military educative institution (1997-2003), taking into account the variability in the achievement exhibited during their higher education, relating it to demographics variables (parental education and occupation and the status of being a military s relative). Results show academic averages are descending in a period of six years. Military achievement shows less variability, while both academic and military achievement seem to be associated to parental education. The second study analyzes the freshmen cohort 2003, including biographic data, values, personality factors and motivation as predictors. Five of the considered categories discriminated between both groups of cadets with high and low achievement: they are cognitive factors related to previous achievement, vocational guidance and certain leadership features. In the other hand, cadets who obtained lowest averages in their first year, exhibited more extrinsic motivation, less intrinsic motivation, and power was their hegemonic value.
 
En el marco de una investigación más amplia sobre predictores de éxito en el entrenamiento de cadetes militares argentinos, se presentan dos estudios. El primero analiza seis cohortes de egresados de una institución militar (1997-2003), atendiendo a la variabilidad en el rendimiento en su educación superior, relacionándolo con variables sociodemográficas (educación y ocupación parentales y estatus de pariente de militar). Los resultados indican que los promedios generales de carrera observan una tendencia descendente en el tiempo. El rendimiento militar muestra menor variabilidad, en tanto que los rendimientos académico y militar aparecen ligados al nivel educativo parental. En el segundo estudio se analiza la cohorte de ingresantes 2003, incluyéndose predictores tales como datos biográficos, valores, rasgos de personalidad y motivación. Cinco de las categorías consideradas discriminaban entre los grupos de cadetes con alto y bajo rendimiento: factores cognitivos relacionados con el rendimiento previo, la orientación vocacional y ciertos rasgos de liderazgo. Por otra parte, quienes obtenían calificaciones bajas en su primer año de estudios militares exhibían mayor motivación extrínseca, menor motivación intrínseca, estaban menos orientados al logro y su valor hegemónico era el poder.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB