• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Teachers Social Responsible Behavior and the Facilitation of the Parents Involvement in Their Children s Teaching-Learning Process

Comportamiento Socialmente Responsable en Profesores y Facilitación de la Participación de los Apoderados en el Proceso Enseñanza-Aprendizaje

Author
Navarro Saldaña, Gracia

Pérez Villalobos, Cristhian

González Cid, Angélica

Mora Mardones, Olga

Jiménez Espinoza, Jorge

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/21005
10.4067/S0718-22282005000200004
Abstract
The aim of the present study is to describe the primary school teachers social responsible behavior selfatribution, and its relation with the teachers perceived facilitation level of parents involvement in their children s teaching-learning process. The Social Responsible Behavior Self-atribution Survey (CSRp) were applied to 32 teachers and a Parents Perception of Teachers Survey were used with 628 parents. Significant differences in the parents perception were found associated with the both scales of the CSRp. The resulting outcomes suggests the importance of a teacher-parent s horizontal relations and collectives intentions to facilitate the parents involvement.
 
Con el fin de describir la autoatribución de conductas e intenciones socialmente responsables en profesores de enseñanza básica y su relación con el grado en que los padres los perciben como facilitadores de su participación en el proceso enseñanza-aprendizaje de sus hijos, se encuestó a 32 profesores y 628 apoderados. Para esto se aplicó el Cuestionario de Autoatribución de Comportamientos Socialmente Responsables (CSRp) a los profesores y una encuesta de percepción del profesor a los padres. Los resultados mostraron diferencias significativas en ambas escalas del CSRp, los que apuntarían a la importancia de relaciones horizontales e intenciones colectivistas para facilitar participación de los padres.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB