The Corporate Social Responsibility in public radiotelevision corporations in Europe
La Responsabilidad Social Corporativa en las radio-televisiones públicas de Europa;
Responsabilidade Social Corporativa em empresas de radiodifusão públicas na Europa
Author
Fernández Lombao, Tania
Campos Freire, Francisco
Abstract
Corporate Social Responsibility (CSR) is a voluntary commitment to responsible and measurable behavior of an enterprise beyond the provisions of the laws to meet the expectations of the stakeholders with which it interacts. This management model was created to solve the problems of reputation and credibility of private companies, although recently it was assumed by public owned organizations. The concept spread quickly, but there is still no international consensus on the standardization of its practice and recognition, no state regulations governing it. At the European Union, the state public owned broadcasting corporations in Germany, Ireland and the United Kingdom reported for at least two years of CSR actions, even without following international or state regulations. This trend is poised to consolidate itself as six other corporations have taken the first steps to implement this philosophy. La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) es el compromiso voluntario de conducta responsable y evaluable de una empresa, más allá de lo establecido por las leyes, para satisfacer las expectativas de los grupos de interés con los que interactúa. Este modelo de gestión nació para solucionar los problemas de reputación y credibilidad de las empresas privadas, si bien recientemente fue asumido por organizaciones de titularidad pública con el mismo objetivo. El concepto se extendió con rapidez, pero todavía no existe consenso en los organismos internacionales sobre una normalización de su práctica y reconocimiento, ni normativas estatales que lo regulen. En la Unión Europea, las corporaciones de radiotelevisión pública estatales de Alemania, Irlanda y Reino Unido comunican desde hace al menos dos años sus acciones de RSC, aunque sin seguir normativas estandarizadas internacionales o estatales. Tal tendencia va camino de consolidarse, puesto que otras seis corporaciones radiodifusoras públicas han dado los primeros pasos para la implantación de esta filosofía.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The Socio-Spatial Dimension of Social Capital. An Analysis of Neighborhood Social Capital and Collective Efficaciousness in Eight Social Housing Complexes in Chile
Ibarra, Sebastián; Universidad de Aysén. Revista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 46, núm. 138 (2020) -
Synergetic social work: Social intervention focusing on social networking and social capital
Saravia Cortés, Felipe. Revista Perspectivas: Notas sobre intervención y acción social; Núm. 25 (2014): Perspectivas: notas sobre intervención y acción social; 85-100 -
El área social y la producción de la revista chilena de terapia ocupacional: Reflexiones desde la terapia ocupacional social
Bianchi, Pamela Cristina; Serrata Malfitano, Ana Paula. Revista Chilena de Terapia Ocupacional; Vol. 16 Núm. 2 (2016): Diciembre; 127-141