• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Studies in communication/education for social change in spanish universities. Paths towards an interdisciplinary dialogue

La formación en comunicación/educación para el cambio social en la universidad española. Rutas para un diálogo interdisciplinar;
A formação em comunicação/educação para a mudança social na universidade espanhola. Caminhos para um diálogo interdisciplinar

Author
Barranquero Carretero, Alejandro

Rosique Cedillo, Gloria

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/22831
10.7764/cdi.35.656
Abstract
This article presents an assessment of the adoption of communication for social change and of communication/ education in Spanish public and private universities. The methodology is grounded on a bibliographic review of the theoretical foundations of both fields, which served as basis for the design and execution of two protocols aimed at analyzing the basic features of these perspectives in the Graduate and Postgraduate Courses in Communication, in the context of the European Higher Education Area (EHEA). We finally stand for an interdisciplinary dialogue and the progressive adoption of these subjects in the syllabuses, considering the importance of educommunication processes developed by and/or for the people.
 
El presente estudio evalúa el grado de implantación de la comunicación para el cambio social y de la comunicación/educación en las universidades públicas y privadas españolas. La metodología parte de una revisión bibliográfica de los fundamentos teóricos de ambas disciplinas, como base para el diseño y aplicación de dos protocolos orientados a analizar la fisonomía de dicha formación en los estudios de grado y posgrado en Comunicación, desde su incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). En último término, se reivindica el diálogo interdisciplinar y una mayor implantación de las asignaturas del área en los planes de estudio, habida cuenta de la importancia que en los últimos años están adquiriendo los procesos educomunicativos implementados por la ciudadanía y/o para ella.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Studies in communication/education for social change in spanish universities. Paths towards an interdisciplinary dialogue 

    Barranquero Carretero, Alejandro; Universidad Carlos III de Madrid; Rosique Cedillo, Gloria; Universidad Carlos III de Madrid. Cuadernos.info; núm. 35: Comunicación y Educación; 83-102
  • Social network game: Digital addiction versus communication and interaction in CityVille? 

    Del Moral Pérez, María Esther; Universidad de Oviedo; Guzmán Duque, Alba Patricia; Unidades Tecnológicas de Santander. Cuadernos.info; núm. 38: Comunicación y Salud; 217-231
  • Social network game: Digital addiction versus communication and interaction in CityVille? 

    Del Moral Pérez, María Esther; Guzmán Duque, Alba Patricia. Cuadernos.info; No. 38 (2016): Dossier: Comunicación y Salud; 217-231
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB