Show simple item record

dc.creatorCampos Arroyo, Ana Gabriela
dc.creatorCabrera Matías, Flora María
dc.creatorOrlanzzini Escobar, Omar David
dc.date2021-05-18
dc.date.accessioned2021-05-26T20:04:45Z
dc.date.available2021-05-26T20:04:45Z
dc.identifierhttp://revistas.umce.cl/index.php/edytec/article/view/1539
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167152
dc.descriptionScientific research in nutrition is essential to improve the quality of life of populations, identify health problems, propose health strategies and plans for the prevention of the most prevalent diseases, so it is necessary to encourage students' interest in subjects related to research using innovative teaching strategies and practices that promote individual and collaborative learning. The objective of this research is to identify how the use of Google Drive as a teaching-learning strategy contributes in the subject of research and development of degree I projects in nutrition students. The approach is mixed, concurrent, and exploratory. 117 students from the Faculty of Nutrition Sciences of the University of Morelia were taken into account. The use of Google Drive as a teaching-learning strategy was implemented, contemplating various activities according to the programmatic content of the subjects and at the end of the semester a questionnaire was applied on the use of Google Drive as a teaching-learning strategy. 97.9% considered that Google Drive is a good teaching-learning strategy, 95.7% indicated that its use helped them learn and made it easier for them to carry out their research projects, and 97.9% indicated that it helped them to work collaborative. In conclusion, it is mentioned that the use of Google Drive is a teaching-learning strategy that contributes to working collaboratively, in real time, comfortably, dynamically and that provides a new way in which the teacher and student can carry out personalized monitoring. in each of the research projects that are carried out.en-US
dc.descriptionLa investigación científica en nutrición es fundamental para mejorar la calidad de vida de las poblaciones, identificar problemas de salud, plantear estrategias sanitarias y planes de prevención de las enfermedades más prevalentes, por lo que es necesario fomentar en los alumnos el interés en asignaturas relacionadas a la investigación utilizando estrategias de enseñanza aprendizaje innovadoras y prácticas que favorezcan el aprendizaje individual y de forma colaborativa. El objetivo de la presente investigación es identificar de qué manera contribuye el uso de Google Drive como estrategia de enseñanza aprendizaje en la asignatura de investigación y desarrollo de proyectos de titulación I en alumnos de nutrición. El enfoque es mixto, concurrente y exploratorio. Se tomaron en cuenta 117 alumnos de la Facultad en Ciencias de la Nutrición de la Universidad de Morelia. Se implementó el uso de Google Drive como estrategia de enseñanza aprendizaje, contemplando diversas actividades de acuerdo al contenido programático de las asignaturas y al finalizar el cuatrimestre se aplicó un cuestionario sobre el uso de Google Drive como estrategia de enseñanza aprendizaje. El 97.9% consideró que Google Drive es una buena estrategia de enseñanza aprendizaje, el 95.7% indicó que su uso les ayudó a aprender y les facilitó la realización de sus proyectos de investigación, así mismo el 97.9% indicó que les ayudó a trabajar de forma colaborativa. Como conclusión se menciona que el uso de Google Drive es una estrategia de enseñanza aprendizaje que contribuye a trabajar de forma colaborativa, en tiempo real, cómoda, dinámica y que proporciona una nueva forma en la que el profesor y el alumno puedan llevar un seguimiento personalizado en cada uno de los proyectos de investigación que se realizan.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Metropolitana de Ciencias de La Educaciónes-ES
dc.relationhttp://revistas.umce.cl/index.php/edytec/article/view/1539/1639
dc.rightsDerechos de autor 2021 Educación y Tecnologí­aes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceEducación y Tecnologí­a; Núm. 14 (2021); 23-46es-ES
dc.source0719-2495
dc.titleUso de Google Drive como estrategia de enseñanza aprendizaje en asignaturas de investigación en alumnos de nutriciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record