• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Suitable Curricula for the Secondary School Changes in the Roles of the State, the Teachers and the Students

Currículos apropiados para la Enseñanza Media: cambios de los roles del Estado, los docentes y los alumnos

Author
Oteíza, Fidel

Montero, Patricio

Irigoin, María

Miranda, Hernán

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23659
Abstract
This paper characterizes the changes expected from the State, the training centers, the school administration and the main actors of the school system in order to facilitate the start and operation of a change process in the school curriculum.  A way to inject new knowdledge into the curriculum is proposed, starting from an articulation of the different levels of the Educational System. Emphasis was given to the relationship between Secondary and College Education.  The work done by a group of university research group in a teaching program for the area of mathematics is described in order to illustrate the curricular contributions from the universities.
 
Con el objeto de facilitar el inicio y la puesta en práctica de un proceso de transformación del currículo escolar, este trabajo caracteriza los cambios esperados en el Estado, los centros de educación superior, la administración de los establecimientos educacionales y en los principales actores del sistema escolar.  Se propone una forma de inyectar conocimiento nuevo en el currículo, a partir de una modalidad de articulación de los diferentes niveles del sistema educativo.  En esta oportunidad se puso un énfasis especial, en la relación entre la Educación Secundaria y la Educación Superior.  Con el propósito de ilustrar los posibles aportes curriculares de las universidades, se describe lo adelantado por un grupo de trabajo universitario en un programa de enseñanza en el área de la matemática escolar.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB