• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

The Challenge of learning to read, understandand reason in vulnerable schools

El Desafio de aprender a leer, comprender y razonar en escuelas vulnerables

Author
Román, Marcela

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23855
Abstract
This paper presents an ongoing teaching training model for teachers to strengthen language and Mathematics teaching in vulnerable schools. Students in most of these schools, present a low academic performance without achieving significant learnings. The model mentioned corresponds to more than 10 years of research and experience gathered through the assistance and support provided by the Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación –CIDE (Educational Research and Development Center)– to teachers from rural and urban-marginal schools in the Chilean system. The model combines training workshops for teachers and pedagogical leaders at their own schools, with lesson planning, class development and evaluation, in addition to modeling and execution of shared lessons, as strategies to improve and raise the level of the work done in class.
 
El artículo presenta un modelo de formación continua para que los docentes for-talezcan la enseñanza del lenguaje y la matemática en escuelas vulnerables. Los estudiantes de una gran mayoría de estas escuelas presentan bajo rendimiento y no logran aprendizajes significativos. Dicho modelo es el resultado de más de 10 años de investigación y experiencias de asistencia y apoyo ofrecido desde el Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación –CIDE– a maestros y maestras que ense-ñan en escuelas rurales y urbano-marginales del sistema chileno. El modelo combina talleres de capacitación presencial a profesores y líderes pedagógicos en las propias escuelas, con el acompañamiento para la planificación, desarrollo y evaluación de clases, además del modelamiento y la ejecución de clases compartidas, en tanto estrategias para mejorar y elevar el nivel del trabajo de aula
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB