• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Mathematical competencies for kindergarten

Competecia matemática desde la infancia

Author
Castro Martínez*, Encarnación

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/23889
Abstract
This paper reflects upon the so-called PISA 2003 evaluation outcomes. It addressessome competencies that children can achieve on three mathematical ideas: numbers,space and measure. This work concludes by providing some key ideas on how toimprove learning scenarios in Kindergarten considering those competencies.
 
Se parte de una breve reflexión sobre lo que ha sido la evaluación conocida comoPISA 2003. Se ponen de manifiesto algunas competencias sobre números, espacioy medida que los sujetos pueden alcanzar durante la infancia y se concluye dandoalgunas ideas dirigidas a la preparación de situaciones de aprendizaje en relacióncon dichas competencias para educación infantil.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB