• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Which physical education for today’s school?

¿Qué educación física para la escuela hoy ?

Author
Araya Cortez, Elisa

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24035
Abstract
In Chile a far-reaching educational reform has driven changes in the national school agenda, determining new aims and minimum contents to reach on all the levels of education. In this general context, physical education has undergone considerable changes, ceasing to be a discipline that is taking care of sports training to become adiscipline that look for widening the range of motorical skills of students. Articulated by large subjects such as the development of health or open-air life, the changes are a challenge for teachers of physical education in Chile. But what is the idea that teachers of education physical have of the discipline that they teach? Does this ideaof physical education meet the demands of the reform? Are there other models or ideas that ara against the proposed changes?
 
La reforma curricular chilena ha propuesto nuevos y amplios objetivos fundamentales y contenidos mínimos obligatorios para los estudiantes en todos los niveles de la enseñanza, desde la educación parvularia a la enseñanza media. En este contexto general, la educación física ha pasado por modificaciones importantes. Ella se concibe como un sector de aprendizaje cuya finalidad es expandir el abanico de conductasmotrices de los estudiantes, más que una disciplina centrada en la práctica deportiva,tal como lo era hasta hace poco. Esa nueva educación física planteada sobre temas tales como la vida activa y la salud, desarrollar actividades al aire libre y en contacto con la naturaleza, lanza desafíos importantes a los profesores de educación física chilenos. Pero ¿cuál es la representación que ellos tienen de la disciplina que enseñan? ¿Esta representación de la educación física está en concordancia con las nuevasdemandas culturales en el dominio corporal plasmadas en la reforma? ¿Existen otras visiones o modelos de educación física aún vigentes y que representen un freno a los cambios propuestos?
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB