• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

New Technologies in Schools: New Pedagogical Challenges and New Responsabilities for Teachers

Las nuevas tecnologías en la escuela: nuevos desafíos pedagógicos y nueva responsabilidad del profesor

Author
Geimer, Dominique

Soetard, Michel

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24585
Abstract
This is a contribution to reflect on the consequences of introducing new Information and Communication Technologies (NTIC) in schools. Four key concepts are pointed out: perception, illusion, virtual reality and idea, as key epistemological elements that schools are trying to define to establish educational principles. The authors intend to define and connect these concepts, to project them when introducing NTIC in schools. Then, they present a general outline about the use of these technologies, its potentials and limitations. Finally they intend to evaluate change of students and teachers’ representations, in order to establish to what extent these can be modified, and emphasize any real methodological change.
 
Se trata de un aporte a la reflexión sobre las consecuencias de la introducción de las Nuevas Tecnologías de la Información y Comunicación (NTIC) en la escuela. Se señalan cuatro conceptos claves: la percepción, la ilusión, lo virtual y la idea, como elementos epistemológicos claves que la escuela busca definir para establecer los principios de la educación. Los autores intentan definir y articular estos conceptos para proyectarlos en la introducción de los NTIC en la escuela. Luego, presentan un cuadro general del uso de estas tecnologías, con sus potencialidades y limitaciones, para, finalmente, intentar medir la modificación de las representaciones de los alumnos y profesores en el sentido de establecer en qué medida pueden modificarse y destacar si realmente existe una transformación metodológica.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB