• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

People's Daily Life, New Technologies and Schools

La vida cotidiana de las personas, las nuevas tecnologías, y la escuela

Author
Rodríguez, Eugenio

Full text
https://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24587
Abstract
This article presents an analysis of perceptions and social representations of new technologies, specifically about cable TV, computers, and computer games.  The present analysis is projected to schools, pointing out conceptual changes and school practices that these technologies involve, emphasizing at the same time, its logical and instrumental character.
 
Se presenta un análisis sobre las percepciones y representaciones sociales en relación con las nuevas tecnologías, específicamente: TV por cable, Computador, Juego computacional.  Se proyecta dicho análisis a la escuela, señalando los cambios conceptuales y en las prácticas escolares que implican estas tecnologías, destacando, a la vez, su carácter lógico e instrumental.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB