• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Introducción sección especial: medición educacional aplicada

Author
Moulton, Mark

Jiao, Hong

Santelices, María Verónica

Full text
https://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/24839
10.7764/PEL.54.2.2017.1
Abstract
The International Objective Measurement Workshop (IOMW) is the biennial conference from which the four articles in this special issue of PEL were drawn.  They were based on presentations given in Washington, DC, in April 2016.  The IOMW has long nurtured an interest in the philosophy and possibilities of what is called “objective measurement”, or “invariance”, specifically as implemented by the Rasch model.  That interest is as keen today as it was in the 1980’s when the conference began.  As an informal introduction, it may be useful to review what “objectivity” means, how it is rooted in the physical sciences, and why the authors of these papers consider it an important thing to have. What does it mean to do a quantitative analysis of a dataset? 
 
El International Objective Measurement Workshop (IOMW) es una conferencia bienal a partir de la cual fueron tomados los cuatro artículos de esta edición especial de PEL. Estos se basaron en las presentaciones realizadas en Washington, DC, en Abril de 2016. IOMW siempre ha fomentado un interés por la filosofía y las posbilidades de lo que se llama ‘‘medición objetiva’’, o ‘‘invarianza’’, especifícamente según lo implementado por el modelo de Rasch. Hoy en día, ese interés es tan intenso como en la década de los 80, cuando comenzó la conferencia. A modo de introducción informal, puede ser útil revisar lo que significa ‘‘objetividad’’, cómo está arraigada en las ciencias físicas, y por qué los autores de estos documentos la consideran como un elemento importante a poseer.  ¿Qué significa hacer un análisis cuantitativo de un conjunto de datos?
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB