• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Reading First Literacy Program: Evidence from a Quasi-Experimental Evaluation in Chile

Programa de Alfabetización Primero LEE: Evidencia de una evaluación cuasi-experimental en Chile

Author
Cruzat, Daniela Paz

Contreras , Dante

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25087
10.7764/PEL.55.2.2018.5
Abstract
This study evaluates Reading First literacy program that aims to significantly reduce the reading comprehension gap of students from vulnerable contexts in Chile. The program has in its DNA to be scalable at a sustainable cost. The results from a quasi-experimental evaluation (propensity score matching and difference in differences) finds that the program has a positive impact of 0.4 standard deviations (S.D.) on reading comprehension and text production results after 1 year and of 0.37 S.D. after 2 years in management of language results. Students with the program were more likely to have favorable feelings towards reading (pleasure for reading questionnaire). These results show that an expansion of the program is cost-effective and would improve the reading comprehension results in the short term.
 
Este estudio evalúa el programa de alfabetización Primero LEE, que tiene como objetivo reducir la brecha en comprensión lectora de estudiantes en contextos de vulnerabilidad en Chile. El programa tiene en su ADN ser escalable a un costo sostenible. Los resultados de una evaluación cuasi-experimental (propensity score matching y diferencia en diferencias) revelan que el programa tiene un impacto positivo de 0,4 desviaciones estándar (D.E.) sobre la comprensión lectora y producción de texto después de 1 año y de 0,37 D.E. después de 2 años en manejo de la lengua. Además, estudiantes con el programa están más propensos a tener sentimientos favorables hacia la lectura (cuestionario de gusto por la lectura). Los resultados muestran que una expansión del programa es rentable y mejoraría los resultados de comprensión de lectura a corto plazo. Códigos JEL: I21, I26, I28, O15.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Forma Aberta: a proposta de Oskar Hansen e Svein Hatloy para o PREVI — Proyecto Experimental de Vivienda — Perú 

    Castro-Gonsales, Celia; Alvariz-Lopes, Gabriel. ARQUITECTURAS DEL SUR; V.40, N.61 (Enero 2022): PARLAMENTAR; 24 - 39
  • 76 Years After Introduction to Experimental Psychology by Walter Blumenfeld: A Little-Used Historical Moment 

    Esteban, Kasely; Torres-Marruffo, Diego. Revista de Psicología; Vol. 31 Núm. 2 (2022)
  • Behavioural Organization Under Stimulus-Stimulus Contingencies and Their Presentation in Four Different Locations in an Expanded Experimental Space 

    Tamayo, Jairo; López-Ortiz, Iván. Revista de Psicología; Vol. 31 Núm. 2 (2022)
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB