• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

ICT for schools’ policies challenges

Los desafíos de las políticas de TIC para escuelas

Author
Jara Valdivia, Ignacio

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25521
Abstract
Countries around the world have developed public policies to integrate Information and Communication Technologies (ICT) into their schools in response to new requirements of the Knowledge Society. After several decades of sustained investment, the impact of these policies is still controversial, while new proposals for using new technologies in schools emerge. In this context, policy-making should be grounded in worldwide experience and learning. This article shows that educational use of ICT in schools is a slow and complex maturing process, with teachers as key players. Moreover, it shows that, at schools, the ICT revolution has to follow the rules of any educational change.
 
La necesidad de adecuar los sistemas educativos a las demandas de la Sociedad del Conocimiento ha comprometido a países de todo el mundo en políticas públicas para incorporar las Tecnologías de Información y Comunicaciones (TIC) en sus sistemas escolares. Luego de varias décadas de inversión sostenida, los efectos de estas políticas son aún materia de debate, mientras nuevas promesas tecnológicas emergen en el horizonte. En este contexto, el diseño de estas políticas requiere orientarse por las lecciones que emergen de la experiencia mundial de las últimas décadas. Esta experiencia, recopilada y sintetizada en este artículo, muestra que el aprovechamiento educativo de las TIC en las escuelas es un proceso de maduración lento y complejo, cuyos principales protagonistas son los docentes. Asimismo, se muestra cómo las promesas revolucionarias de las TIC han de ajustarse a las reglas de cualquier proceso de cambio educativo dentro de las escuelas. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB