An Overview of Chilean EFL Pre-service Teachers’ Teaching Strategies
Una mirada de las estrategias de enseñanza del inglés como lengua extranjera desplegadas por profesores practicantes chilenos
Author
Ortiz López, Juan Eduardo
Hernández Vásquez, María Eugenia
Díaz, Claudio
Sanhueza Campos, Cristián
Campos, Deisy
Carrasco Parra, Valia
Olguín, Marcela
Machuca-Contreras, Felipe
Rundquist, Eric
Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/2559110.7764/PEL.57.2.2020.9
Abstract
The following study aims to explore and describe Chilean EFL pre-service teachers’ teaching practices with regards to classroom management skills, lesson plan implementation, teaching strategies, and the provision of feedback. A total of 160 lessons were observed in different regions of the country. The study followed a quantitative non-experimental design. A two-part instrument was designed so as to obtain demographic information and detect classroom practices through a Likert observation scale. After data collection, descriptive statistics, one-way ANOVA and Tukey HSD post hoc tests were calculated. The results indicate that, although the scores tend to be relatively similar and stable throughout the country, there are some statistically significant differences considering the relationship between gender and classroom management, school dependence and pre-service teachers’ performance and the provision of feedback. In this sense, the authors acknowledge the necessity for further studies which could explain a correlation between these results and pre-service teachers’ choices through a qualitative approach. El estudio tuvo como objetivo explorar y describir las prácticas de enseñanza de los futuros profesores de inglés como lengua extranjera respecto de las habilidades de gestión del aula, implementación de planificaciones de clases, estrategias de enseñanza y provisión de retroalimentación. Se observaron 160 clases en diferentes regiones del país. El estudio siguió un diseño cuantitativo no experimental. Para obtener información demográfica y detectar las prácticas en el aula se diseñó un instrumento compuesto de dos partes con una escala de observación Likert. Después de la recopilación de datos, se calcularon estadísticos descriptivos, one-way ANOVA y pruebas post hoc de Tukey HSD. Los resultados indican que, aunque los puntajes tienden a ser relativamente similares y estables en todo el país, existen algunas diferencias estadísticamente significativas teniendo en cuenta la relación entre el género y la gestión del aula, la dependencia escolar, el desempeño de los practicantes y la entrega de retroalimentación. Los autores reconocen la necesidad de estudios adicionales que puedan explicar una correlación entre estos resultados y las elecciones de los practicantes a través de un enfoque cualitativo.