• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

What is Bildung? The Everlasting Attractiveness of a Fuzzy Concept in German Educational Theory

¿Qué es Bildung? El eterno atractivo de un concepto difuso en la teoría de la educación alemana

Author
Horlacher, Rebekka

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25601
10.7764/PEL.51.1.2014.16
Abstract
Bildung was defined as an educational concept in 18th century Germany and ever since has been framed as a particular cultural expectation of theoretical and curricular ventures in Germany at the level of both education theory and educational policy. However, despite its undeniable idiosyncrasy and the difficulty in its translation, Bildung has recently become an internationally advocated glimmer of hope in circles critical about the latest developments in education, such as standardization, teaching to the test, evidence-based policy, high-stakes testing and the like. Evidently, behind this endorsement there are many misunderstandings. This article is intended to contribute to avoiding further misunderstandings by excavating the origins of the educational conception of Bildung and by reconstructing its genealogy in the time period between the late 18th century and the present
 
Bildung se definió como concepto educativo en la Alemania del siglo XVIII y desde entonces ha enmarcado los proyectos teóricos y curriculares en Alemania como expectativa cultural particular en dos niveles: la teoría de la educación y la política educativa. Sin embargo, a pesar de su idiosincrasia innegable y de la imposibilidad de traducirlo, recientemente Bildung se ha convertido en un rayo de esperanza defendido internacionalmente dentro de círculos críticos con los últimos desarrollos en educación, tales como la estandarización, la enseñanza estructurada para aprobar exámenes, la política basada en la evidencia, exámenes de gran repercusión y otros similares. Evidentemente, detrás de esta defensa existe una gran cantidad de malentendidos. Este artículo pretende contribuir a evitar nuevos malentendidos al ahondar en los orígenes del concepto educativo de Bildung y reconstruir su genealogía en el período de tiempo comprendido entre finales del siglo XIX y el presente.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB