Power Dimensions of School Reform: The Limitations of Governance Systems
Dimensiones del poder de la reforma escolar: las limitaciones de los sistemas de gobernanza
Author
Hubbard, Lea
Linda Martinez, Rose
Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/2562510.7764/PEL.51.1.2014.20
Abstract
Using a social constructivist approach, this research paper focuses on principals’ and
superintendents’ actions and beliefs to understand how these leaders engaged with
the Linked Learning high school reform initiative in California. We found that
struggles to implement the reform were due in part to unequal power relationships
across the key stakeholders. Power is a central feature of the education reform process
both in development and in implementation, yet it has not been given the research
consideration it deserves. Our investigation of relationships among educational
leaders as they went about adopting, implementing, and sustaining this particular
reform draws attention to how differences in leaders’ perceptions and use of power
can affect reform outcomes. Con un enfoque constructivista social, este estudio se enfoca en las creencias y medidas
que tomaron los directores de escuela y los superintendentes, a fin de entender cómo
estos líderes participaron en la iniciativa de reforma de Aprendizaje vinculado (Linked
Learning) en escuelas de educación secundaria en California. Descubrimos que las
dificultades al momento de implementar la reforma se debían a relaciones de poder
desiguales entre las partes interesadas claves. El poder es una característica central del
proceso de reforma educativa, tanto en su desarrollo como en su implementación. No
obstante, este punto no se ha estudiado tanto como lo merece. Nuestra investigación
de las relaciones entre los líderes de la educación en el proceso de adoptar, implementar
y sostener esta reforma en particular recalca cómo las diferencias entre las percepciones
de los líderes y su uso del poder pueden afectar los resultados de la reforma.