Estimating Value-Added Models: Evidence on Teacher Effectiveness from São Paulo’s Municipal Schools
Estimando modelos de valor agregado: Evidencias sobre la eficacia de los maestros de las escuelas municipales de São Paulo
dc.creator | Miranda Moriconi, Gabriela | |
dc.date | 2014-04-30 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-01T12:39:41Z | |
dc.date.available | 2021-06-01T12:39:41Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25627 | |
dc.identifier | 10.7764/PEL.51.1.2014.21 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/167547 | |
dc.description | Given the importance of teachers to the educational process and availability of data for estimating a value-added model, this paper is part of the current efforts to estimate teacher effects and their variation, and to obtain evidences on what can explain it. This paper intends to estimate individual value-added measures of a sample of 4th grade teachers from São Paulo’s municipal schools, based on student achievement gains in tests on reading and math in 2010. The results indicated a variation from 0.062 to 0.45 standard deviation of teacher effects measured in terms of standard deviations of student achievement in reading and of 0.059 to 0.43 in math. There were positive associations between the following variables and teacher effects: frequency of homework assignment and frequency of use of Support Workbooks. The analysis of reliability and stability of estimated teacher effect measurements has shown a limited capacity to support recommendations regarding personnel policies, but permitted to identify 13% of the teachers with different effects from the estimated average. Due to this distinction, these teachers are the ideal target to future research on their teaching practices, especially on those observed as positively associated with the estimated teacher effects. | en-US |
dc.description | Dada la importancia de los docentes en el proceso educativo y la disponibilidad de datos para la estimación de modelos de valor agregado, este trabajo es parte de los esfuerzos para estimar los efectos docentes y su variación y obtener evidencias para explicarla. Este trabajo pretende estimar medidas de valor agregado individuales de una muestra de docentes de 4o grado de las escuelas municipales de São Paulo, a partir del crecimiento en las puntuaciones de sus alumnos en pruebas de lectura y matemáticas en 2010. Se encontró una variación de 0.062 a 0.45 en la desviación estándar de los efectos docentes medidos en términos de desviaciones estándares de las notas de los alumnos en lectura y de 0.059 a 0.53 en matemáticas. Hubo asociaciones positivas entre las siguientes variables y los efectos docentes: la frecuencia de tarea y la frecuencia de uso de los libros de apoyo. El análisis de fiabilidad y estabilidad de los efectos estimados mostró una capacidad limitada para apoyar las decisiones de personal, pero permitió identificar un 13% de maestros con efectos diferentes del promedio. Así, son el público ideal para la investigación futura sobre sus prácticas docentes, sobre todo las positivamente asociadas con los efectos docentes estimados. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25627/20547 | |
dc.relation | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25627/22227 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 1 (2014); 103-122 | es-ES |
dc.source | 0719-0409 | |
dc.subject | effectiveness | en-US |
dc.subject | teacher effects | en-US |
dc.subject | value-added models | en-US |
dc.subject | eficacia | es-ES |
dc.subject | efectos docentes | es-ES |
dc.subject | modelos de valor agregado | es-ES |
dc.title | Estimating Value-Added Models: Evidence on Teacher Effectiveness from São Paulo’s Municipal Schools | en-US |
dc.title | Estimando modelos de valor agregado: Evidencias sobre la eficacia de los maestros de las escuelas municipales de São Paulo | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}