Survival Analysis for the Estimation of Additional Time as Accommodation on the Application of a Standardized Test
Análisis de sobrevivencia para la estimación de tiempo adicional como adecuación para la aplicación en una prueba estandarizada
Author
Rojas Torres, Luis
Alfaro-Rojas, Lucrecia
Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/2563310.7764/PEL.51.1.2014.23
Abstract
This study presents a method for predicting the time required to complete standardized
tests for populations that received accommodations, time is calculated according to
variables related to the classification area and the approved accommodations. The
population that took the Academic Aptitude Test (PAA) of the University of Costa
Rica with accommodations between 2009 and 2011 was used as a sample. Parametric
survival models, where the variables were the set of accommodations offered in
each area, were estimated, and these variables were reduced by a stepwise process.
Estimations of the time required for people classified into learning and ADHD areas,
as well as certain subsets of the other areas, were obtained Se presenta un método para la predicción del tiempo necesario para resolver pruebas
estandarizadas por parte de una población que recibió adecuaciones, según variables
relacionadas con el área de clasificación y las adecuaciones otorgadas. Se utilizó
como muestra la población que rindió la Prueba de Aptitud Académica (PAA)
de la Universidad de Costa Rica con adecuaciones entre el 2009 y el 2011. Se
estimaron modelos de sobrevivencia paramétricos donde las variables fueron todas las
adecuaciones ofrecidas en cada área, las cuales fueron reducidas mediante un proceso
de stepwise. Se obtuvieron estimaciones de tiempo requerido en las áreas aprendizaje y
déficit atencional, así como para ciertos subgrupos de las otras áreas