Teaching Teachers: Roles for Mathematicians
Preparando profesores: el papel de los matemáticos
Author
Friedberg, Solomon
Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/2571710.7764/PEL.49.1.2012.3
Abstract
This article examines the roles that mathematicians may play in the mathematical education of teachers and why such involvement is needed. It presents some general remarks on this topic, and then describes mathematics classes directed at both future K-8 and 9-12 teachers that are offered at one specific university. Then, the role of mathematicians in the mentorship of preservice teachers is described and briefly analyzed. Lastly, professional development is considered.
Este artículo examina el papel que los matemáticos pueden desempeñar en la educación matemática de los profesores y por qué esta participación es necesaria. Se presentan algunas observaciones generales sobre este tema y luego se describen las clases de matemáticas dirigidas tanto a futuros profesores de primaria como de secundaria que se imparten en una universidad específica. Luego, se describe y analiza brevemente el papel de los matemáticos en la formación de profesores. Al final del artículo, se considera el desarrollo profesional docente.