Show simple item record

La aplicación de una estrategia computarizada para enseñar y aprender matemáticas en Educación Primaria

dc.creatorGonzález-Castro, Paloma
dc.creatorÁlvarez, Luis
dc.creatorNúñez, José C
dc.creatorGonzález Pineda, Julio A.
dc.creatorÁlvarez, David
dc.date2008-03-01
dc.date.accessioned2021-06-14T17:15:41Z
dc.date.available2021-06-14T17:15:41Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/814
dc.identifier10.30552/ejep.v1i1.3
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168357
dc.descriptionThe aim of this study is to supply information on the effects of strategic training in the area of mathematics (1) on the real level, as well as the perceived competence in terms of the skills the students show to select, organise and produce information and (2) their attitude and motivation towards working in this area of the curriculum. 104 students took part in this study, 57 of whom where the control group and 47 the experimental one. The teachers and students who took part in this experience followed an on-line course to handle the “hypertext” strategy for three months, approximately. The results show that the strategic training implemented in this study highly improves the written understanding procedures, increases the perceived competence for internal information handling and generates positive changes in terms of attitude and motivation of the students towards working in the area of mathematics. Key words: Mathematics, primary education, strategic training.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este estudio es suministrar información en los efectos de la educación estratégica en el área de matemáticas en un nivel real, así como la competencia percibida en términos de habilidades, que los estudiantes muestran para seleccionar, organizar y producir información y sus actitudes y motivaciones hacia el trabajo en este área del currículo. 104 estudiantes participaron en este estudio, 57 de los cuales fueron el control del grupo y 47 los experimentales. Los profesores y estudiantes que participaron en esta experiencia, siguieron un curso on-line para manejar la estrategia del “hipertexto” durante tres meses aproximadamente. Los resultados mostraron que la educación estratégica implementada en este estudio, mejora ampliamente los procedimientos escritos y comprensivos, aumenta la competencia percibida de una información interna manejando y generando cambios positivos en términos de actitud y motivación de los estudiantes hacia el trabajo en el área de matemáticas.Palabras clave: Matemáticas, educación primaria, estrategias educativases-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/814/764
dc.rightsDerechos de autor 2015 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 1 No. 1 (2008): (March, 2008); 21-38en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 1 Núm. 1 (2008): (Marzo, 2008); 21-38es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v1i1
dc.titleThe application of a computerised strategy to teach and learnen-US
dc.titleLa aplicación de una estrategia computarizada para enseñar y aprender matemáticas en Educación Primariaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record