Show simple item record

Análisis de la Memoria Cotidiana en alumnos del Programa Universitario para Mayores en Almería

dc.creatorGázquez, José J.
dc.creatorPérez-Fuentes, Mª del Carmen
dc.creatorCarrión, José J.
dc.date2010-06-01
dc.date.accessioned2021-06-14T17:15:43Z
dc.date.available2021-06-14T17:15:43Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/847
dc.identifier10.30552/ejep.v3i1.36
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168390
dc.descriptionUniversities for older people are currently one of the most popular programs for active ageing Spain. Older people's participation in such programs has repercussions, not only in the improvement of their integration and social activity, but also in that learning at these ages produces benefits in physical and mental health. Thus, the goal of our investigation is to analyze these benefits in daily memory (spatial, linguistic, sequential, and of things) from attending the University for Older People. For this purpose, the sample is made up of two groups, one from the University for Older People, who have been attending it for more than five years (N= 264), and a group of people over 50 years who do not attend the University for Older People (N= 453). In a comparison of both groups, the results show that the students from the University for Older People obtain significantly lower global scores in daily memory, linguistic memory, sequential memory and memory of things.en-US
dc.descriptionLas Universidades de Mayores son uno de los programas actuales de envejecimiento activo con mayor auge en España. La participación en estos tiene una repercusión no sólo en la mejora de la integración y actividad social, sino que los aprendizajes en estas edades reportan beneficios en la salud física y mental. Así, el objetivo de nuestra investigación es analizar estos beneficios respecto a la memoria cotidiana (espacial, lingu?ística, secuencial y de cosas) de la asistencia a la Universidad de Mayores. Para ello la muestra está compuesta de dos grupos uno perteneciente a la Universidad de Mayores, que llevan en esta más de cinco años (N= 264), y otro de mayores de 50 años que no pertenecen a la Universidad de Mayores (N= 453). En una comparativa de ambos grupos, los resultados nos muestran, que los alumnos de la Universidad de Mayores obtienen puntuaciones significativamente menores en la puntuación global de memoria cotidiana, en la memoria lingu?ística, secuencial y de cosas.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/847/693
dc.rightsDerechos de autor 2010 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 3 No. 1 (2010): (June, 2010); 155-165en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 3 Núm. 1 (2010): (Junio, 2010); 155-165es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v3i1
dc.titleAnalysis of Daily Memory in students of the University Program for Older People in Almeríaen-US
dc.titleAnálisis de la Memoria Cotidiana en alumnos del Programa Universitario para Mayores en Almeríaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record