• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

Beliefs and attitudes regarding classroom management

Creencias y actitudes respecto a la gestión en el aula

Author
Castelló, Antoni

Gotzens, Concepción

Badia, M. del Mar

Genovard, Cándid

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/856
10.30552/ejep.v3i1.45
Abstract
The aim of this work is to obtain a description of teachers' and students' beliefs about classroom misbehaviour and evaluate to what extent these beliefs guide their decisions and judgements. 1.389 students (13 to 16 years old) and 170 teachers of ESO (Compulsory Secondary Education) from northeast Spain have been evaluated by means of a questionnaire designed for this purpose. Results show that behaviour considered socially undesirable is valued as more deserving of penalty than misbehaviour with a less negative social evaluation, even though having a great impact on teaching and learning activities. The students' responses also showed that almost half of them do not recognise classroom-discipline actions carried out by teachers when those actions do not match their expectations.
 
El objetivo de este trabajo es obtener una descripción de las percepciones de los profesores y estudiantes acerca del comportamiento disruptivo y evaluar como estas creencias guían sus decisiones y juicios. 1.389 estudiantes (entre 13 y 16 años) y 170 profesores de ESO (Educación Secundaria Obligatoria) del nordeste de España fueron evaluados con un cuestionario creado para este propósito. Los resultados muestran que el comportamiento considerado socialmente indeseable es evaluado como más susceptible de ser castigado que comportamientos considerados como no antisociales, aunque tengan un gran impacto en las actividades de enseñanza aprendizaje.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB