• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Education and Psychology
  • View Item

MII-School: A 3d videogame for the early detection of abuse of substances, bullying, and mental disorders in adolescents

Un videojego 3D para la detección temprana de abuso de sustancias, acoso escolar y trastornos mentales en adolescentes.

Author
Carmona, José A.

Espínola, Moisés

Cangas, Adolfo J.

Iribarne, Luis

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/877
10.30552/ejep.v4i1.66
Abstract
The current research deals with the preparation and application of an assessment tool aimed at the early detection of drug use, bullying and mental disorders in Secondary Education students in school, family and spare time context. The assessment program we have designed uses 3D virtual environments to realistically recreate, in the style of current videogames, the contexts of drug abuse, bullying and family problems which usually occur during the teenage years. The Mii-School program consist of 17 stages of detailed three-dimensional simulation in which various avatars interact, causing problematic situations in which the participant must choose how he would behave, given the different response choices offered. The program then includes the different response styles of the participant in the situations presented. This would be very relevant from a preventive and therapeutic point of view, as it provides the possibility of knowing what persons would be in a risk situation and their responses in the above mentioned contexts.
 
La presente investigación trata sobre la preparación y aplicación de una herramienta de evaluación orientada a la detección precoz de conductas de consumo de drogas, acoso escolar y trastornos mentales en contextos escolares, familiares y de ocio, dirigido a estudiantes de Enseñanza Secundaria. El programa de evaluación diseñado utiliza entornos virtuales en 3D que recrean de manera realista, al estilo de los actuales videojuegos, los contextos de consumo de drogas, acoso escolar y dificultades en las relaciones familiares que usualmente ocurren durante la adolescencia. El programa Mii-School consta de 17 escenarios de simulación tridimensional en donde diversos personajes que interactúan entre sí provocan situaciones conflictivas ante las cuales el participante ha de elegir cómo debería comportarse, dadas las diferentes estilos de respuesta que se le ofrecen. Después, el programa incluye los diferentes estilos de respuestas del participante ante las situaciones planteadas. Desde un punto de vista preventivo y terapéutico creemos que es muy relevante por cuanto da información de qué personas se encuentran en situación de riesgo en función del que tipo de respuestas dan cuando se encuentran inmersos en dichos contextos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB