Measuring the influence of stress and burnout in teacher-child relationship
La medición de la influencia del estrés y del burnout en la relación profesor-alumno
dc.creator | Gastaldi, Francesca Giovanna Maria | |
dc.creator | Pasta, Tiziana | |
dc.creator | Longobardi, Claudio | |
dc.creator | Prino, Laura Elvira | |
dc.creator | Quaglia, Rocco | |
dc.date | 2015-10-29 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T17:15:48Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T17:15:48Z | |
dc.identifier | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/910 | |
dc.identifier | 10.30552/ejep.v7i1.99 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168453 | |
dc.description | Most research finds socio-psychological aspects and the organism-environment relationship crucial in the onset of stress-related phenomena; equally important is the subject’s evaluation of stimuli. The Burnout syndrome is defined as a psychological state perceived as emotive breakdown and sense of depersonalization, featuring decreased effectiveness at work and a lower evaluation of one’s performance. At school, the most significant widespread stressors are issues in managing student behavior. However, in the literature few works treat stress and burnout as a specific function of the teacher-pupil relationship. This research will highlight the significant correlations existing between burnout, self-efficacy, students’ academic performance and the quality of pupil-teacher relationships. 37 primary-school teachers in north-west Italy were involved (age range: 27-57 yrs; M=44.76 yrs; SD=8.38 yrs). Tools used were a specially designed socio-personal questionnaire, the Maslach Burnout Inventory (M.B.I.) and the Classroom and School Context Teacher Self-Efficacy Scale (CSC-TSES), while teachers’ perception of the relationship with their pupils was investigated with STRS (Italian adaptation). Preliminary analysis reveals mutual influence between teachers' self-efficacy levels and degree of burnout; Conflict is the only dimension correlating significantly with burnout levels and self-efficacy in class management ability. | en-US |
dc.description | Las teorías más extendidas sobre el fenómeno del estrés han considerado, como factores principales, la relación entre el organismo y el entorno, los aspectos sociales y psicológicos y la evaluación personal hecha por parte del sujeto con respecto a los estímulos estresantes. En el contexto escolar, los problemas encontrados en la gestión del comportamiento de los estudiantes constituyen el factor de estrés más importante y universal. En la literatura, pocos trabajos se centran en el estudio del estrés y el burnout como una función específica de la relación profesor-alumno. El propósito de esta investigación es poner de relieve la existencia de correlaciones entre burnout, auto-eficacia, rendimiento académico de los estudiantes y la calidad de la relación profesor-alumno. Estuvieron involucrados 37 profesores de las escuelas primarias en el norte-este de Italia (edad en años: rango=27-57, M=44.76, SD=8.38). Se ha propuesto una rejilla construida específicamente para la detección de socio- personales, el Maslach Burnout Inventory (MBI), la Classroom and School Context Teacher Self-efficacy Scale (CSC-TSES) y Student-Teacher relationship Scale (STRS). El análisis realizado muestra una mutua influencia entre el nivel de autoeficacia de los profesores y el grado de burnout; el conflicto es la única dimensión que correlaciona significativamente con el nivel de burnout y la auto-eficacia se refiere a la capacidad de gestionar la el contexto de la clase. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/910/756 | |
dc.rights | Derechos de autor 2014 European Journal of Education and Psychology | es-ES |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 7 No. 1 (2014): (June, 2014); 17-28 | en-US |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 7 Núm. 1 (2014): (Junio, 2014); 17-28 | es-ES |
dc.source | 1989-2209 | |
dc.source | 1888-8992 | |
dc.source | 10.30552/ejep.v7i1 | |
dc.title | Measuring the influence of stress and burnout in teacher-child relationship | en-US |
dc.title | La medición de la influencia del estrés y del burnout en la relación profesor-alumno | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
European Journal of Education and Psychology
\([0-9]{4}\)