The factorial structure of Ryff's Psychological Well-Being Scales in university students
Estructura factorial de las Escalas de Bienestar Psicológico de Ryff en estudiantes universitarios
dc.creator | Freire, Carlos | |
dc.creator | MarFerradás, María del Mar | |
dc.creator | Núñez, José Carlos | |
dc.creator | Valle, Antonio | |
dc.date | 2018-01-03 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-14T17:15:54Z | |
dc.date.available | 2021-06-14T17:15:54Z | |
dc.identifier | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/930 | |
dc.identifier | 10.30552/ejep.v10i1.126 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168467 | |
dc.description | The present investigation examines the factorial structure of Ryff's Scales of Psychological Well-Being in university students; 1,402 students took part in the study. Participants were randomized into two independent homogeneous (calibration and validation) subsamples. Various theoretical models proposed by previous research were subjected to confirmatory factor analysis. Our results indicate that the four factor model (self-acceptance, environmental mastery, purpose in life, and personal growth) with no latent factors show the best fit to the empirical data. These findings are discussed according to theoretical and empirical implications. | en-US |
dc.description | En el presente trabajo se analiza la estructura factorial de las Escalas de Bienestar Psicológico de Ryff en estudiantes universitarios. Participaron en el estudio 1,402 sujetos, que fueron distribuidos aleatoriamente en 2 submuestras homogéneas independientes: una de calibración y una de validación. Diversos modelos teóricos propuestos por la investigación previa fueron objeto de análisis factorial confirmatorio. Nuestros resultados indican que el modelo de 4 factores de primer nivel (autoaceptación, dominio del entorno, propósito en la vida y crecimiento personal) es el que muestra mejores indicadores de ajuste a los datos empíricos. Se discuten los resultados a la luz de las implicaciones teóricas y empíricas de estos hallazgos. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Autónoma de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/930/771 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 European Journal of Education and Psychology | es-ES |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 10 No. 1 (2017): (June, 2017); 1-8 | en-US |
dc.source | European Journal of Education and Psychology; Vol. 10 Núm. 1 (2017): (Junio, 2017); 1-8 | es-ES |
dc.source | 1989-2209 | |
dc.source | 1888-8992 | |
dc.source | 10.30552/ejep.v10i1 | |
dc.title | The factorial structure of Ryff's Psychological Well-Being Scales in university students | en-US |
dc.title | Estructura factorial de las Escalas de Bienestar Psicológico de Ryff en estudiantes universitarios | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
European Journal of Education and Psychology
\([0-9]{4}\)