Show simple item record

Avances actuales en el rechazo escolar y otros problemas de asistencia: una perspectiva internacional. Introducción al monográfico.

dc.creatorGonzálvez, Carolina
dc.creatorInglés, Cándido J.
dc.date2019-04-16
dc.date.accessioned2021-06-14T17:15:57Z
dc.date.available2021-06-14T17:15:57Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/1032
dc.identifier10.30552/ejep.v12i1.237
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168502
dc.descriptionCurrent advances on school refusal and other attendance problems: An international perspective. Introduction to the Special Issue. The school attendance problems affect a larger number of students worldwide than desired. Important negative effects on academic, social and personal development are associated with this phenomenon. The aim of this special issue is to present the most recent advances in this field of research from an international perspective. For this, this special series has six investigations framed in the context of Spain, France, the United States, Japan, Malaysia and the Netherlands. Among the main contributions, the works compiled here have managed to reflect on the school refusal behavior reaching three levels of analysis: (1) legal and political level, (2) personal level of the child or young person affected and (3) family level. Based on the findings obtained, it is concluded that promoting prevention and reducing the school attendance problems are activities that have no limits geographically. It is a purpose shared by all the studies that make up this special issue to encourage reflection and promoting new lines of research.en-US
dc.descriptionLos problemas de asistencia a la escuela afectan a nivel mundial a un número de estudiantes mayor a lo deseado. Importantes efectos negativos sobre el desarrollo académico, social y personal se asocian a este fenómeno. El objetivo de este número especial es presentar los avances más recientes en este campo de investigación desde un enfoque internacional. Para ello, este monográfico cuenta con seis investigaciones enmarcadas en el contexto de España, Francia, Estados Unidos, Japón, Malasia y Países Bajos. Entre las principales aportaciones, los trabajos aquí recopilados han conseguido reflexionar sobre el comportamiento de rechazo hacia la escuela desarrollando tres niveles de análisis: (1) nivel legal y político, (2) nivel personal del niño o joven afectado y (3) nivel familiar. A partir de los hallazgos encontrados, se concluye que fomentar la prevención y reducir los problemas de asistencia a la escuela son una intención que no tiene límites geográficamente. Es un propósito compartido por todos los estudios que conforman este número especial incitar a la reflexión del lector y promover nuevas líneas de investigación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/1032/809
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejep/article/view/1032/816
dc.rightsDerechos de autor 2019 European Journal of Education and Psychologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 12 No. 1 (2019): (June, 2019); 11-15en-US
dc.sourceEuropean Journal of Education and Psychology; Vol. 12 Núm. 1 (2019): (Junio, 2019); 11-15es-ES
dc.source1989-2209
dc.source1888-8992
dc.source10.30552/ejep.v12i1
dc.titleCurrent advances on school refusal and other attendance problems: An international perspective. Introduction to the Special Issue.en-US
dc.titleAvances actuales en el rechazo escolar y otros problemas de asistencia: una perspectiva internacional. Introducción al monográfico.es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record