Show simple item record

Articulando conocimientos, prácticas y alianzas: un estudio de caso en la formación del profesorado en género y sexualidad en Brasil

dc.creatorNascimento, Marcos
dc.creatorFonseca, Vanessa
dc.creatorBittencourt, Danielle
dc.date2014-07-01
dc.date.accessioned2021-06-14T19:58:22Z
dc.date.available2021-06-14T19:58:22Z
dc.identifierhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejpad/article/view/699
dc.identifier10.30552/ejpad.v2i2.16
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/168554
dc.descriptionSexuality education constitutes a social, political and methodological challenge, entailing comprehensive solutions that encompass various sectors of society. The connection between education and health is extremely important to the debate about sexuality, particularly with relation to adolescents and youth. Government initiatives, the fruit of public policies, cannot dispense with the vast experience accumulated by civil society organizations in activism and methodological design of social interventions. The alliance between government and civil society organizations is extremely fruitful for both sectors, as it enhances their respective and cumulative impact. The objective of this article is to analyze the pilot course of a capacity development project for professional educators in gender and sexuality, grounded in the partnership between a civil society organization and the public school system in the city of Salvador, Brazil. Our analysis will address the limits, accomplishments and challenges faced by the project, which was implemented in order to promote gender equity among girls and boys in Brazilian schools.en-US
dc.descriptionLa educación sexual constituye un reto social, político y metodológico que implica soluciones integrales que abarcan diversos sectores de la sociedad. La conexión entre el sector educación y el sector salud es muy importante para el debate acerca de la sexualidad, en particular con relación a los adolescentes y jóvenes. Las iniciativas gubernamentales, resultado de las políticas públicas, no pueden prescindir de la vasta experiencia acumulada por las organizaciones de la sociedad civil en el activismo y el diseño metodológico de las intervenciones sociales. La alianza entre gobierno y organizaciones de la sociedad civil es muy fructífera para ambos sectores, ya que mejora el impacto de sus acciones. El objetivo de este artículo es analizar el curso piloto de desarrollo de capacidades para profesionales de la educación en género y sexualidad, basadas en la alianza entre una organización de la sociedad civil y el sistema de escuelas públicas en la ciudad de Salvador de Bahía, Brasil. Nuestro análisis abordará los límites, logros y desafíos que enfrenta el curso, que se implementó con el fin de promover la equidad de género entre niños y niñas en las escuelas brasileñases-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad Autónoma de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejpad/article/view/699/pdf_14
dc.rightsDerechos de autor 2014 European Journal of Child Development, Education and Psychopathologyes-ES
dc.sourceEuropean Journal of Child Development, Education and Psychopathology; Vol. 2 No. 2: (July, 2014); 39-50en-US
dc.sourceEuropean Journal of Child Development, Education and Psychopathology; Vol. 2 Núm. 2: (Julio, 2014); 39-50es-ES
dc.source2340-924X
dc.source2340-924X
dc.source10.30552/ejpad.v2i2
dc.titleBringing together knowledge, practices and alliances: A case study of a teacher training program on gender and sexuality in Brazilen-US
dc.titleArticulando conocimientos, prácticas y alianzas: un estudio de caso en la formación del profesorado en género y sexualidad en Brasiles-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record