• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Autónoma de Chile
  • European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
  • View Item

University responsability in the implementation of the Sustainable Development Goals

Responsabilidad universitaria en la implementación de los objetivos de desarrollo sostenible

Author
Serrate González, Sara

Martín Lucas, Judith

Caballero Franco, David

Muñoz Rodríguez, José Manuel

Full text
https://revistas.uautonoma.cl/index.php/ejpad/article/view/794
10.30552/ejpad.v7i2.119
Abstract
The adoption of the 2030 Agenda for Sustainable Development approved by United Nations should be promoted by higher education institutions. A great way to achieve this goal is to foster awareness on sustainability and development to undergraduate students considering their different studies areas. This paper present results obtained from the first and forth objectives from EDINSOST project. EDINSOST is a Spanish project focused on training in Sustainability in higher educational Spanish system. In this case, the results provided come from the general competences on Sustainability from nine different Spanish universities. In this case we focus on the review of the general competences on Sustainability and a competences map which allows us to assess the different degree studies. Additionally, we will focus on the results from the perception of student’s analysis regarding Sustainability in Pedagogy and Social Education degrees. Focusing on the most relevant contributions related view and assessment of Sustainability, their formative experience within university and their improvement proposals regarding methodology and curricular organization.
 
Las instituciones de educación superior deben favorecer la implementación de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible aprobada en las Naciones Unidas, y una forma de promoverlo es proporcionar a los estudiantes una conciencia de Sostenibilidad basada en competencias para que puedan resolver los numerosos desafíos que encontrarán en sus campos profesionales. En este trabajo se presentan los principales resultados del primero y cuarto objetivo propuesto en el Proyecto EDINSOT, cuyo fin principal es la formación de egresados en competencias en Sostenibilidad en el Sistema Universitario Español. Se proporciona una revisión de las competencias genéricas en Sostenibilidad en los títulos de educación de nueve universidades españolas y un mapa de competencias que permite evaluar los estudios universitarios y sus títulos, así como un análisis de la percepción del alumnado respecto a su nivel de formación adquirido a lo largo de la carrera en cuestiones de sostenibilidad en los Grados de Pedagogía y Educación Social de la Universidad de Salamanca. Nos centraremos en las aportaciones más relevantes sobre su visión y valoración de la sostenibilidad, su experiencia formativa en la universidad, así como sus propuestas sobre cómo podría mejorarse, tanto desde el punto de vista metodológico como de organización curricular.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB