• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

The Importance of Higher Education and the Role of Noncognitive Attributes in College Success

La importancia de la educación superior y el rol de los atributos no cognitivos en el éxito en dichas instituciones

Author
Kyllonen, Patrick C.

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25831
10.7764/PEL.49.2.2012.7
Abstract
Higher education is valuable; not everyone is ready for higher education. Although readiness has traditionally been defined as academic, “noncognitive” skills can be considered as important and sometimes more important for success. Noncognitive skills assessments can be used in admissions, also placement, self assessment, and student learning outcomes. In this paper I elaborate on the full range of student attributes that are important for success in college and that ought to be considered for college readiness. I argue that on the basis of educator and employer surveys, prediction studies, and studies focusing on 21st century skills there is now an emerging consensus on what the most important noncognitive skills are, and a variety of approaches to measuring them have been developed and evaluated.
 
La educación superior es valiosa, pero no todos están listos para ella. Aunque la preparación se ha definido tradicionalmente como preparación académica, las destrezas no cognitivas son consideradas importantes y algunas veces incluso más importantes que las académicas para el éxito en la educación superior. La evaluación de destrezas no cognitivas se puede usar en la admisión a la educación superior y también para definir nivelación, auto evaluación y resultados de aprendizaje de los estudiantes. En este manuscrito se elabora en un amplio rango los atributos de los estudiantes que son importantes para el éxito en la educación superior y la preparación para ésta. Se argumenta que sobre la base de las encuestas a educadores y empleados, los estudios de predicción y las destrezas del siglo XXI, existe un consenso emergente sobre las habilidades no cognitivas más importantes y sobre los enfoques más adecuados para medirlos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB