Measuring What Matters in Early Childhood Classrooms: A Focus on Teacher-Child Interactions
Cómo medir lo que importa en las aulas de primera infancia: un enfoque sobre las interacciones educadora-niño
Author
LoCasale-Crouch, Jennifer
Vitiello, Ginny
Hasbrouck, Sadie
Cruz Aguayo, Yyannú
Schodt, Sara C.
Hamre, Bridget
Kraft-Sayre, Marcia E.
Melo, Carolina
Pianta, Robert
Romo, Francisca
Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/2587310.7764/PEL.53.1.2016.6
Abstract
This article summarizes recent trends in early childhood education and the role of teacher-child interactions, and also expands upon one particular framework that has helped the field advance in understanding this key component. Motivation for this summary comes from a growing body of international research, including some studies in Latin America, that indicate that investment in early childhood education can reap significant benefits for children and their communities. Latin America has made significant efforts to increase early childhood education; however, access does not appear to be sufficient to ensure adequate outcomes for children’s learning and development. The growing evidence base points to the quality of the experience within the classroom, and specifically to the quality of teacher-child interactions, as critically necessary in order to maximize children’s development and learning. The Teaching Through Interactions Framework provides a useful approach to understanding the nature of classroom interactions, as well as initial evidence that professional development can enhance such interactions. Based on this summary of the current state of affairs, this article then offers recommendations for early childhood education. El presente artículo resume tendencias recientes en la educación durante la primera infancia y con respecto al papel de las interacciones educadora-niño; además, entrega mayores detalles sobre un marco específico que ha ayudado a que este campo de estudio avance en su comprensión de este componente clave. La motivación para realizar este resumen surge de un cuerpo de investigación internacional creciente, incluyendo algunos estudios en Latinoamérica, que indica que invertir en la educación durante la primera infancia puede entregar beneficios significativos a los niños y sus comunidades. América Latina ha realizado esfuerzos significativos para expandir la educación en la primera infancia; sin embargo, el acceso parece no ser suficiente para asegurar resultados adecuados para el aprendizaje y desarrollo de los niños. Una mayor evidencia indica que la calidad de las experiencias dentro del aula y, específicamente, la calidad de las interacciones educadora-niño, son esenciales para maximizar el desarrollo y el aprendizaje infantil. El Marco de Enseñanza Mediante Interacciones [Teaching Through Interactions Framework (TTIF)] entrega un enfoque útil para comprender la naturaleza de las interacciones en el aula, además de proveer evidencia inicial de que el desarrollo profesional puede fortalecer dichas interacciones. Sobre la base de la situación actual, el presente artículo finalmente ofrece recomendaciones para la educación en la primera infancia.