• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

Laudato Si’ and Ecological Education. Implications for Catholic Education

Laudato Si’ y la educación ecológica. Implicaciones para la educación católica

Author
Franchi, Leonardo

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25969
10.7764/PEL.53.2.2016.2
Abstract
In Laudato Si’ Pope Francis has offered a ‘position paper’ on care for the common good. Chapter Six, ‘Ecological Education and Spirituality’, is especially relevant for those overseeing the operation of Catholic schools. A deeper understanding of Laudato Si’ can be gained from comparison with two magisterial documents written by Pope Emeritus: the message for the World Day of Prayer for Peace in 2007 and the encyclical Caritas in Veritate (Pope Benedict XVI, 2009a, 2009b). Study of the issues raised in these texts offers a broad frame of reference. Using the method of document analysis, our understanding of Laudato Si’ can be viewed in the context of contemporary magisterial teaching on education. This term now marks a fresh direction in the underlying principles of Catholic education.
 
Con Laudato Si’, el Papa Francisco entrega un ‘documento de posición’ sobre el cuidado para el bien común. El Capítulo Sexto, ‘Educación y espiritualidad ecológica’, es especialmente relevante para quienes supervisan el funcionamiento de las escuelas católicas. Puede alcanzarse una comprensión más profunda de Laudato Si’ comparándola con dos documentos magisteriales escritos por el Papa Emérito: el mensaje para la Jornada Mundial de Oración por la Paz de 2007 y la encíclica Caritas in Veritate (Papa Benedicto XVI, 2009a, 2009b). El estudio de los temas abordados en estos textos ofrece un marco de referencia amplio. Empleando el método de análisis documental, nuestra comprensión de Laudato Si’ puede verse dentro del contexto de la enseñanza magisterial contemporánea sobre la educación. Este término hoy marca una nueva dirección dentro de los principios subyacentes de la educación católica. 
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB