Show simple item record

Laudato Si’ y la educación ecológica. Implicaciones para la educación católica

dc.creatorFranchi, Leonardo
dc.date2016-10-30
dc.date.accessioned2021-07-26T16:09:42Z
dc.date.available2021-07-26T16:09:42Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25969
dc.identifier10.7764/PEL.53.2.2016.2
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/170099
dc.descriptionIn Laudato Si’ Pope Francis has offered a ‘position paper’ on care for the common good. Chapter Six, ‘Ecological Education and Spirituality’, is especially relevant for those overseeing the operation of Catholic schools. A deeper understanding of Laudato Si’ can be gained from comparison with two magisterial documents written by Pope Emeritus: the message for the World Day of Prayer for Peace in 2007 and the encyclical Caritas in Veritate (Pope Benedict XVI, 2009a, 2009b). Study of the issues raised in these texts offers a broad frame of reference. Using the method of document analysis, our understanding of Laudato Si’ can be viewed in the context of contemporary magisterial teaching on education. This term now marks a fresh direction in the underlying principles of Catholic education.en-US
dc.descriptionCon Laudato Si’, el Papa Francisco entrega un ‘documento de posición’ sobre el cuidado para el bien común. El Capítulo Sexto, ‘Educación y espiritualidad ecológica’, es especialmente relevante para quienes supervisan el funcionamiento de las escuelas católicas. Puede alcanzarse una comprensión más profunda de Laudato Si’ comparándola con dos documentos magisteriales escritos por el Papa Emérito: el mensaje para la Jornada Mundial de Oración por la Paz de 2007 y la encíclica Caritas in Veritate (Papa Benedicto XVI, 2009a, 2009b). El estudio de los temas abordados en estos textos ofrece un marco de referencia amplio. Empleando el método de análisis documental, nuestra comprensión de Laudato Si’ puede verse dentro del contexto de la enseñanza magisterial contemporánea sobre la educación. Este término hoy marca una nueva dirección dentro de los principios subyacentes de la educación católica. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.languageeng
dc.publisherFacultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25969/20847
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/25969/22065
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourcePensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 53 Núm. 2 (2016)es-ES
dc.source0719-0409
dc.subjectCatholic educationen-US
dc.subjectPope Francisen-US
dc.subjecthumanismen-US
dc.subjectecological educationen-US
dc.subjecteducación católicaes-ES
dc.subjectPapa Franciscoes-ES
dc.subjecthumanismoes-ES
dc.subjecteducación ecológicaes-ES
dc.titleLaudato Si’ and Ecological Education. Implications for Catholic Educationen-US
dc.titleLaudato Si’ y la educación ecológica. Implicaciones para la educación católicaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record