• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

An Investigation of the Reliability and Validity of the Utrecht- Management of Identity Commitments Scale, Adapted to Measure Students’ Identity Formation Processes at their University

Estudio de confiabilidad y validez de la Escala de Manejo de Compromisos Identitarios de Utrecht, adaptada para medir procesos de formación de identidad de estudiantes en su universidad

Author
Korpershoek, Hanke

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26131
10.7764/PEL.52.2.2015.5
Abstract
The objective of this paper was to demonstrate the construct validity and predictive validity of the measurement framework presented by Crocetti, Rubini, and Meeus (2008), which was originally developed to measure the identity formation processes (such as achieving commitments) of individuals in various domains. An adapted version of the Utrecht-Management of Identity Commitments Scale (U-MICS) was used to measure university students’ identity formation processes, which are a part of students’ personal identities, at their university. The U-MICS seeks to measure three dimensions of identity formation: commitment, in-depth exploration, and reconsideration of commitment. A Rasch measurement approach was applied. The results showed that the multidimensional model validly represented students’ identity formation processes at university (construct validity), although some items need further improvement. Suggestions for improvement are discussed. The commitment and indepth exploration scales were positively related to students’ academic achievement, while the reconsideration of commitment scale was negatively related to the same (predictive validity).
 
El objetivo de este estudio es demostrar la validez de constructo y predictiva del marco de medición de Crocetti, Rubini y Meeus (2008), originalmente desarrollado para medir los procesos de formación de identidad de individuos (como el de lograr compromisos) en distintos ámbitos. Se usó una versión adaptada de la U-MICS (Escala de Manejo de Compromisos Identitarios de Utrecht) para medir los procesos de formación de identidad de estudiantes universitarios en su universidad, que forman parte de su identidad personal. La U-MICS apunta a medir tres dimensiones de la formación de identidad: compromiso, exploración en profundidad y reconsideración de compromiso. Se aplicó el método de medición Rasch. Los resultados muestran que el modelo multidimensional representa de manera válida los procesos de formación de identidad en la universidad (validez de constructo), aunque algunos ítems requieren mejoras. Se plantean sugerencias de mejoramiento. Las escalas de compromiso y exploración en profundidad se relacionan positivamente con el rendimiento académico de los estudiantes, mientras que la escala de reconsideración de compromiso se relaciona negativamente con dichos resultados (validez predictiva).
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB