An Investigation of the Reliability and Validity of the Utrecht- Management of Identity Commitments Scale, Adapted to Measure Students’ Identity Formation Processes at their University
Estudio de confiabilidad y validez de la Escala de Manejo de Compromisos Identitarios de Utrecht, adaptada para medir procesos de formación de identidad de estudiantes en su universidad
Author
Korpershoek, Hanke
Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/2613110.7764/PEL.52.2.2015.5
Abstract
The objective of this paper was to demonstrate the construct validity and predictive
validity of the measurement framework presented by Crocetti, Rubini, and Meeus
(2008), which was originally developed to measure the identity formation processes
(such as achieving commitments) of individuals in various domains. An adapted
version of the Utrecht-Management of Identity Commitments Scale (U-MICS) was
used to measure university students’ identity formation processes, which are a part
of students’ personal identities, at their university. The U-MICS seeks to measure
three dimensions of identity formation: commitment, in-depth exploration, and
reconsideration of commitment. A Rasch measurement approach was applied. The
results showed that the multidimensional model validly represented students’ identity
formation processes at university (construct validity), although some items need further
improvement. Suggestions for improvement are discussed. The commitment and indepth
exploration scales were positively related to students’ academic achievement,
while the reconsideration of commitment scale was negatively related to the same
(predictive validity). El objetivo de este estudio es demostrar la validez de constructo y predictiva del
marco de medición de Crocetti, Rubini y Meeus (2008), originalmente desarrollado
para medir los procesos de formación de identidad de individuos (como el de lograr
compromisos) en distintos ámbitos. Se usó una versión adaptada de la U-MICS
(Escala de Manejo de Compromisos Identitarios de Utrecht) para medir los procesos
de formación de identidad de estudiantes universitarios en su universidad, que forman
parte de su identidad personal. La U-MICS apunta a medir tres dimensiones de la
formación de identidad: compromiso, exploración en profundidad y reconsideración
de compromiso. Se aplicó el método de medición Rasch. Los resultados muestran que
el modelo multidimensional representa de manera válida los procesos de formación de
identidad en la universidad (validez de constructo), aunque algunos ítems requieren
mejoras. Se plantean sugerencias de mejoramiento. Las escalas de compromiso y
exploración en profundidad se relacionan positivamente con el rendimiento académico
de los estudiantes, mientras que la escala de reconsideración de compromiso se
relaciona negativamente con dichos resultados (validez predictiva).