• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Paideia: Revista de Educación
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Paideia: Revista de Educación
  • View Item

Students’ perceptions of the teaching-learning process ass ociated with the guided use of Aleks technological platform in times of pandemic

Percepciones de estudiantes sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje asociado al uso guiado de la plataforma tecnológica Aleks en tiempos de pandemia

Author
Marín Álvarez, Felipe Cristián

Fernández Frésard, Gala Catalina

Full text
http://revistasacademicas.udec.cl/index.php/paideia/article/view/4836
Abstract
This article investigates the teaching-learning process of the subject Mathematics 1 in first year university students of commercial engineering at a private Chilean university during the academic year 2020. The objective of the study was to identify the perceptions that students had about the teaching-learning process of the observed subject, associated to the workwith the interactive platform Aleks, in the context of pandemic. The results showed favorable perceptions, high recommendation, and a positive attitude to virtualized study, when accompanied by the platform used. The study supports the continuity of the use of Aleks in the observed subject and makes it possible to project a future expansion of its implementation in other subjects and careers.
 
El presente artículo indaga en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura de Matemáticas en estudiantes universitarias(os) de primer año de la carrera de Ingeniería Comercial, en una universidad privada chilena durante el año académico 2020. El objetivo del estudio fue identificar las percepciones desarrolladas por las(os) estudiantes sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura observada, asociadas al trabajo con la plataforma interactiva Aleks, en contexto de pandemia. Los resultados dieron cuenta de percepciones favorables, alta recomendación y una actitud positiva al estudio virtual cuando es acompañado por la plataforma utilizada. El estudio fundamenta la continuidad del uso de Aleks en la asignatura observada y hace posible proyectar una futura ampliación de su implementación en otras asignaturas y carreras.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB