Adult education and diversity
Educación de adultos y diversidad
Author
Infante R., María Isabel
Letelier G, María Eugenia
Abstract
In this article, diversity is recognized as a fundamental notion in Adult Education.Population heterogeneity participating in the different offers for Adult Education isanalyzed, and a complex, but fundamental issue is brought up: diversity of learningprocesses and context influence as the unavoidable reference for the learning process.The perspective of Permanent Education generates a special challenge for AdultEducation; additionally, it allows for the recovery of its importance in public policy,widening the scope which reaches and by doing so, it incorporates new componentsstressing diversity. In the middle of these changes, Adult Education faces risks whichshould be acknowledged. En el artículo, la diversidad es reconocida como una noción fundamental en Educaciónde Adultos. Se analiza la heterogeneidad de las poblaciones que participan enlas diferentes ofertas de Educación de Adultos, y se aborda un tema complejo perofundamental, la diversidad de procesos de aprendizaje y la influencia de los contextoscomo referencia ineludible del proceso educativo.La perspectiva de Educación Permanente genera desafíos especiales a la Educaciónde Adultos, al mismo tiempo que le permite recuperar importancia en las políticaspúblicas, amplía su campo de actuación y con ello incorpora nuevos componentesque acentúan la diversidad. En medio de estos cambios, la Educación de Adultosenfrenta riesgos que es preciso reconocer.