Show simple item record

YouTube y emprendimiento en América de habla hispana;
YouTube e empreendedorismo na América de fala hispânica

dc.creatorCuberos, María Antonia
dc.creatorVivas-García, Marisela
dc.creatorMazuera-Arias, Rina
dc.creatorAlbornoz-Arias, Neida
dc.creatorCarreño-Paredes, Myriam-Teresa
dc.date2021-01-22
dc.date.accessioned2021-10-15T13:58:49Z
dc.date.available2021-10-15T13:58:49Z
dc.identifierhttp://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/27871
dc.identifier10.7764/cdi.50.27871
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/177108
dc.descriptionThe objective of the study was to reveal the role of the YouTube platform regarding entrepreneurship in Spanish-speaking America, considering theoretical foundations about YouTube content, users, and components of entrepreneurship: company and entrepreneur. The interpretative paradigm was followed with qualitative methodology to analyze 44 videos on entrepreneurship in Spanish. The results indicate that YouTube supports both components of the entrepreneurship with messages that motivate, transfer knowledge or carry out marketing; in addition, it is ground of ventures, constituting an intermediary space for this initiative towards economic, human, and social development.en-US
dc.descriptionEl objetivo del estudio fue revelar el rol de la plataforma YouTube con respecto al emprendimiento en la América de habla hispana, considerando los fundamentos teóricos sobre contenidos, usuarios de YouTube y los componentes del emprendimiento: empresa y emprendedor. Se siguió el paradigma interpretativo con metodología cualitativa para analizar 44 videos sobre emprendimiento en español. Los resultados indican que YouTube es soporte para ambos componentes del emprendimiento con mensajes que motivan, transfieren conocimientos o realizan marketing. Además, es sede de emprendimientos, constituyendo un espacio intermediario para esta iniciativa hacia el desarrollo económico, humano y social.es-ES
dc.descriptionO objetivo do estudo foi revelar o papel da plataforma do YouTube em relação ao empreendedorismo na América de língua espanhola, considerando fundamentos teóricos sobre o conteúdo, e usuários do YouTube e os componentes do empreendedorismo: empresa e empreendedor. Foi usado o paradigma interpretativo com metodologia qualitativa para analisar 44 vídeos sobre empreendedorismo na língua espanhola. Os resultados indicam que o YouTube apoia ambos os componentes do empreendedorismo com mensagens que motivam, transferem conhecimento ou realizam marketing. Além disso, é sede de empreendedorismo, constituindo um espaço intermediário desta iniciativa para o desenvolvimento econômico, humano e social.pt-BR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de comunicaciones de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://ojs.uc.cl/index.php/cdi/article/view/27871/34133
dc.rightsDerechos de autor 2021 Cuadernos.infoes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/es-ES
dc.sourceCuadernos.info ; Núm. 50 (2021); 323-350es-ES
dc.source0719-367X
dc.subjectYouTubeen-US
dc.subjectentrepreneurshipen-US
dc.subjectsociety of informationen-US
dc.subjectmotivationen-US
dc.subjecttrainingen-US
dc.subjectspeak Spanishen-US
dc.subjectYouTubees-ES
dc.subjectemprendimientoes-ES
dc.subjectsociedad de la informaciónes-ES
dc.subjectmotivaciónes-ES
dc.subjectformaciónes-ES
dc.subjecthabla hispanaes-ES
dc.subjectYouTubept-BR
dc.subjectempreendedorismopt-BR
dc.subjectsociedade da informaçãopt-BR
dc.subjectmotivaçãopt-BR
dc.subjecttreinamentopt-BR
dc.subjectfala hispânicapt-BR
dc.titleYouTube and entrepreneurship in Spanish-speaking Americaen-US
dc.titleYouTube y emprendimiento en América de habla hispanaes-ES
dc.titleYouTube e empreendedorismo na América de fala hispânicapt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record