• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Diego Portales
  • Cogency. Journal of Reasoning and Argumentation
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Diego Portales
  • Cogency. Journal of Reasoning and Argumentation
  • View Item

Studying Argumentation Behaviour / Estudiando el comportamiento argumentativo

Author
Hansen, Hans V.

Full text
https://cogency.udp.cl/index.php/cogency/article/view/116
Abstract
Abstract: Starting from the observation that argumentation studies have low recognition value both within and without the academy, and mindful of the current desiderata that academic research should be relevant outside the academy, I introduce the concept of an argumentation profile as a panacea for our ills. Argumentation profiles are sketches of the argumentation behaviour of either individuals or groups (such as political parties) and are based on concepts unique to argumentation studies such as argumentation schemes, dialogical roles and responsiveness. It is argued that argumentation profiles would be of interest to voters as well as political parties. Resumen: Comenzando por la observación de que los estudios de la argumentación tienen un bajo valor de reconocimiento dentro y fuera de la academia, y consciente del actual desiderátum de que la investigación académica debería ser relevante fuera de la academia, introduzco el concepto de un perfil argumentativo como un remedio a nuestros problemas. Los perfiles argumentativos son borradores del comportamiento argumentativo de sus agentes y grupos (como los partidos políticos) y están basados en conceptos particulares de los estudios argumentativos tales como esquemas argumentativos, roles dialógicos y sensibilidad argumentativa. Se sostiene que los perfiles argumentativos deberían ser de interés para los votantes como para los partidos políticos. 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • David Hitchcock and Bart Verheij (eds.), Arguing on the Toulmin Model: New Essays in Argument Analysis and Evaluation, New York: Springer, Argumentation Library, Vol. 10, 2006, 439pp., ISBN-10 1-4020-4937-4 (HB), ISBN-10 1-4020-4938-2 (e-book), $219 

    Ritola, Juho. Cogency; Vol 2 No 2: Spring 2010
  • David Hitchcock and Bart Verheij (eds.), Arguing on the Toulmin Model: New Essays in Argument Analysis and Evaluation, New York: Springer, Argumentation Library, Vol. 10, 2006, 439pp., ISBN-10 1-4020-4937-4 (HB), ISBN-10 1-4020-4938-2 (e-book), $219 

    Ritola, Juho. Cogency; Vol. 2 No. 2: Spring 2010
  • Richard Andrews, Argumentation in Higher Education: Improving Practice Through Theory and Research. New York: Routledge, 2010, 219 pp., $44.95 (pbk), ISBN 978-0-415-99501-6. 

    Loewe, Drew M.. Cogency; Vol 2 No 1: Winter 2010
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB