Argumentative Deliberation and the Development of Intellectual Humility and Autonomy in the Classroom
Deliberación Argumentativa y el Desarrollo de la Humildad y Autonomía Intelectual en la Sala de Clases
Author
De Brasi, Leandro
Abstract
It is argued that argumentative deliberation, which involves the interpersonal exchange and evaluation of reasons and counter-reasons, is crucial for the generation of epistemic goods given that it helps us eradicate errors and neutralise biases. However, to reap argumentative deliberation’s epistemic benefits, the deliberators need to instantiate a certain intellectual character: in particular, they need to be intellectually humble and autonomous. Given that, it is argued that the educational system should foster the development of the intellectual virtues of humility and autonomy. Moreover, some pedagogical strategies and practices as to how this can be achieved in the classroom are offered. Se arguye que la deliberación argumentativa, que involucra el intercambio y evaluación de razones y contra-razones, es crucial para la generación de bienes epistémicos dado que ayuda a erradicar errores y neutralizar sesgos. Sin embargo, para tomar ventaja de los beneficios epistémicos de la deliberación argumentativa, los deliberadores requieren instanciar un cierto carácter intelectual: en particular, necesitan ser intelectualmente humildes y autónomos. Dado esto, se arguye que el sistema educacional debe fomentar el desarrollo de las virtudes intelectuales de humildad y autonomía. Además, algunas estrategias y prácticas pedagógicas relacionadas a esta formación en la sala de clase son ofrecidas.